احتمال محرومیت مهدی رحمتی در رأی جدید کمیته انضباطی

احتمال محرومیت مهدی رحمتی در رأی جدید کمیته انضباطی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احتمال صدور رأیی جداگانه برای حرکت رحمتی در دیدار ملوان - استقلال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در دیدار پرسپولیس - سپاهان در تاریخ 29 بهمن 91 محسن بنگر پس از فحاشی هواداران سپاهان در ورزشگاه آزادی با دست حرکت زشتی رو به هواداران سپاهان انجام داد که حرکت او محرومیت‌هایی را به دنبال داشت. رأی صادر شده مبنی بر محرومیت سه جلسه‌ای و جریمه 30 میلیونی بنگر بود و به صورت قطعی صادر شد.

روز گذشته (شنبه) کمیته انضباطی در خصوص پرونده مهدی رحمتی و حرکت زشتی که این بازیکن در دیدار ملوان انزلی - استقلال رو به هواداران ملوان انجام داد، رأی خود را صادر کرد و دروازه‌بان استقلال به پرداخت 60 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و رای هم قابل اعتراض است. با توجه به این موضوع برخی اعتقاد دارند بین آرای کمیته انضباطی تناقض وجود دارد، اما اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در این خصوص گفت: تناقضی بین آرای ما نیست، بلکه این 2 موضوع شباهتی به هم ندارند. نباید 2 موضوع را با هم دیگر مقایسه کنیم و شبیه‌سازی انجام دهیم.

رئیس کمیته انضباطی عنوان کرد: مردم و هواداران نباید شبیه‌سازی کنند. بنده و همکارانم در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرونده‌ها را بر اساس گزارش بازی و اتفاقاتی که رخ داده بررسی می‌کنیم و شبیه‌سازی انجام نمی‌دهیم. کسانی که شبیه‌سازی می‌کنند نظر خودشان را می‌گویند و نظرشان کاملاً هم محترم است.

وی در توضیح اینکه چرا رحمتی با توجه به حرکت زشتی که انجام داد با محرومیت روبرو نشد، اظهار داشت: واکنش تحریک آمیز رحمتی در قبال جایگاه تماشاگران مورد تنبیه واقع شده و اینکه عکس‌هایی که ثبت شده واقعی هستند یا نه مورد تحقیق قرار می‌گیرد. مطمئناً اگر حرکت رحمتی همانی باشد که در عکس دیده می‌شود یا دلایل دیگری مبنی بر اهانت او به تماشاگران به دست ما برسد، کمیته انضباطی رأی جداگانه‌ای در این خصوص صادر خواهد کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه دیدار ملوان - استقلال را در انزلی از نزدیک تماشا کرده است، گفت: آنچه در گزارش دیدار ملوان و استقلال بود و من هم در آنجا حضور داشتم و صحنه‌ها را دیدم، بسیار ملایم‌تر از اظهار نظرهای چند روز اخیر بوده است.

«با توجه به عکس‌ها و فیلم‌ها احتمال محرومیت مهدی رحمتی و صدور رأی جدید وجود دارد؟»، وی در واکنش به این سوال به تسنیم گفت: صددرصد همین‌طور است و من این موضوع را بارها گفته‌ام. روز جمعه قبل از اینکه رأی را ابلاغ کنیم در برنامه ورزش و مردم اعلام کردم حکمی که برای آقای رحمتی صادر کردیم به دلیل تحریک هواداران بوده و این بازیکن را 6 میلیون تومان جریمه کردیم. به نظرم هیچ بازیکنی نباید چنین کاری انجام دهد و باعث تحریک سکوها شود.

رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: اگر عکس‌ها یا فیلم‌ها و هر مدرک دیگری به دست ما برسد، نشانگر و تایید کننده این باشد که رحمتی اهانت‌های دیگری به هواداران کرده، قطعاً رأی خواهیم داد.

حسن‌زاده در خصوص اینکه آرای صادر شده برای استقلالی‌ها باعث ناراحتی پرسپولیسی‌ها می‌شود و عکس این اتفاق هم رخ می‌دهد، گفت: اینکه پرسپولیسی‌ها از رأی استقلالی‌ها ناراحت می‌شوند و استقلالی‌ها از رأی پرسپولیسی‌ها، به ذات فوتبال بازمی‌گردد. من دلیل ناراحتی پرسپولیسی‌ها را نمی‌دانم اما وقتی ما آندرانیک تیموریان را محروم می‌کنیم پرسپولیسی‌ها حرکت پیام صادقیان را شبیه‌سازی می‌کنند یا نظرهای دیگری شنیده می‌شود که نظر آنها محترم است اما نباید شبیه‌سازی شود.

وی درباره واکنش‌ها به رأی جریمه 6 میلیون تومانی رحمتی و اینکه وی باید بابت محکومیت سبکش به بازیکنان استقلال شیرینی بدهد، عنوان کرد: ما رأی مناسب صادر کردیم و برداشتی که دیگران از عکس‌ها دارند را نداریم تا تحقیقات‌مان کامل شود.

رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده در دیدار ملوان - استقلال در ورزشگاه بودم و تهییج سکوها را توسط یک بازیکن دیدم تصمیم گرفتیم در این باره رأی صادر کنیم. حرکت بازیکن از نظر خودش چه زشت باشد چه منطقی حق ندارد سکوها را تهییج و تحریک کند. اگر عکس‌ها و حرکت دست رحمتی بیانگر حرکت غیراخلاقی باشد مسئله‌ای جداگانه است که هنوز به آن رسیدگی نکرده‌ایم و منتظریم مدارک‌مان را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon