تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس با ۵ محور

تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس با 5 محور

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس با عضویت ۱۵ نماینده خبر داد.

محمد سلیمانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی با عضویت 15 تن از نمایندگان مجلس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طرح تشکیل این کمیسیون با امضای 102 تن از نمایندگان مجلس تهیه و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است.

وی افزود: این طرح با امضای 102 تن از نمایندگان مجلس و در 5 محور و پس از دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام با ایشان یکی از محورهای اصلی طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس است که با تشکیل این کمیسیون قصد داریم موانع قانونی و نظارتی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در جهت رونق اقتصادی کشور شناسایی کرده و آنها را رفع کنیم.

سلیمانی به یکی دیگر از محورهای طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس اشاره کرد و گفت: بحث دانش‌محوری اقتصادی یکی از مهم‌ترین محورهای تشکیل این کمیسیون ویژه در مجلس است. امضاکنندگان این طرح معتقدند اقتصاد کشور باید به سمت دانش‌محوری و دانش بنیانی سوق داده شود تا در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز سهم به سزایی در رشد اقتصاد مقاومتی کشور داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه نفت و گاز سرمایه عظیم خدادادی است، توجه به اقتصاد بدون اتکا به نفت در نظام بودجه‌نویسی کشور یکی دیگر از مهم‌ترین محورهای طرح تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی است که ما می‌خواهیم با تشکیل این کمیسیون ویژه نه تنها وابستگی بودجه به نفت را سالانه کاهش دهیم، بلکه قصد داریم زمینه‌های لازم برای صادرات و تولید فرآورده‌های نفتی را در جهت شکوفایی اقتصاد کشور را شناسایی کرده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهیم.

*استفاده بهینه از فرآورده‌های نفتی مهم‌ترین محور تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: استفاده بهینه از فرآورده‌های نفتی در زمینه صادرات و کاهش واردات این محصولات، یکی دیگر از محورهای تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی است. از این طریق قصد داریم اقتصاد کشور را در بحران‌ها و تهدیدات مختلف ضربه‌‌‌ناپذیر کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه هدف از تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی فراهم کردن تسهیلات قانونی و نظارتی برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: 15 تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی برای عضویت در این کمیسیون انتخاب می‌شوند که زمان بررسی آن در صحن علنی به نظر هیئت‌رئیسه مجلس بستکی دارد، اما به احتمال زیاد هفته آینده در صحن پارلمان مطرح شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon