پایه‌های اقتصاد باید به گونه‌ای محکم باشد که تحریم‌ها در زندگی ما اثر نگذارد

پایه‌های اقتصاد باید به گونه‌ای محکم باشد که تحریم‌ها در زندگی ما اثر نگذارد

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: پایه‌های اقتصاد را به نحوی استحکام بخشد که اگر همه دنیا هم قائل به تحریم شوند، اثری در زندگی ما و در داخل کشور نداشته باشد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در مورد «اقتصاد مقاومتی» و راهکارهای تحقق آن گفت: ما سرمایه‌های زیادی در کشور داریم که کسی به این‌ها توجه نکرده است و رهبر معظم انقلاب این مطلب را در دیدار با خبرگان بیان کردند که چقدر منابع و نسل جوان و نفت و گاز داریم و بایستی از این سرمایه استفاده شایسته شود.

وی افزود: لذا مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که ما نمی‌خواهیم مردم در عسر و حرج و در فشار و محدودیت زندگی کنند بلکه با توجه به منابع و فعال کردن آنها با کمک بخش خصوصی و با تکیه بر علم و فهم و منابع، جامعه می‌تواند خودکفا شود و پایه‌های اقتصاد را به نحوی استحکام بخشد که اگر همه دنیا هم قائل به تحریم شوند، اثری در زندگی ما و در داخل کشور نداشته باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد تعاملات با جهان در اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: به این معنی نیست که ارتباط خود را با خارج قطع کنیم یا تجارت نکنیم، همه این کارها باید انجام شود ولی نگاه ما باید یک نگاه قوی و نیرومند و مطمئن به سرمایه‌های داخلی باشد، وقتی این‌ها فعال خواهد شد که عزم ملی باشد و اگر بخواهیم این‌ها به نتیجه برسد مدیریت جهادی می‌خواهد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب مدیریت جهادی را از مسئولین می‌خواهد، تصریح کرد: اگر مدیریت جهادی شد، عزم و اراده ملی شد، هدف ما اقتصاد مقاومتی شد، اینجاست که می‌شود با توجه به استعدادهای داخلی، کشور را به جایی رساند که نیاز ما از خارج به حدی برسد که نتواند در کار ما مشکل ایجاد کند، مگرنه اگر دشمن بداند که این تحریم‌ها جلوی رشد ما را می‌گیرد و جامعه را نگران می‌کند طبیعی است که تحریم‌ها را افزایش می‌دهند.

وی افزود: ما باید به جایی برسیم که دشمن احساس کند اگر هم تحریم تشدید شود، اثری در زندگی مردم پدید نمی‌آید. این وقتی است که این سه مسئله مورد نظر قرار گیرد: هدفمان شکوفایی اقتصاد باشد و دوم ارداه و عزم ملی ـ همه مردم در این مسیر قرار بگیرندـ سوم مدیریت جهادی. وقتی مدیریت جهادی شد، می‌تواند اقتصاد را شکوفا کند و اقتصاد مقاومتی را درست کند و همه مردم را به حرکت وادار کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon