ظریف: اوایل اردیبهشت نگارش و تدوین پیش‌نویس توافق نهایی را شروع می‌کنیم

ظریف: اوایل اردیبهشت نگارش و تدوین پیش‌نویس توافق نهایی را شروع می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه پس از دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت: "قرار بر این شد که فردا و پس‌فردا دوستان ما موضوعاتی را که باقی مانده است، بحث کنند. اوایل اردیبهشت هم نگارش و تدوین [پیش‌نویس توافق نهایی] را شروع می‌کنیم".

به گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری تسنیم به وین؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پس از پایان شام کاری با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مقر سفارت دوم ایران در وین با حضور در جمع خبرنگاران گفت: "ما معمولاً در شام شب اول قبل از مذاکرات برای چارچوب مذاکرات و چگونگی پیگیری کار برنامه‌ریزی می‌کنیم".

وی در ادامه افزود: "قرار بر این شد که فردا و پس‌فردا دوستان ما موضوعاتی را که باقی مانده است بحث کنند. اوایل اردیبهشت هم نگارش و تدوین [پیش‌نویس توافق نهایی] را شروع می‌کنیم".

ظریف گفت: "برخی از جزئیات و روش‌ کار را بررسی کردیم و بحث خوبی داشتیم. در مورد نحوه ادامه کار و ضرورت رعایت احترام متقابل و برابر و مبانی‌ای که قصد داریم روی آن کار کنیم گفت‌وگو کردیم و امیدواریم که فردا و پس‌فردا موضوعات باقی‌مانده را همکاران ما بتوانند مورد بحث قرار دهند".

"ما می‌خواهیم همه موضوعات را یک بار مرور کنیم، برخی مسائل هنوز یک بار هم مطرح نشده‌اند،‌ مثلاً نحوه نظارت، و برخی موضوعات تا مقداری مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند، اما هنوز به‌صورت جزئی به آنها پرداخته نشده است. در هر حال همه موضوعات باید یک دور مورد بحث قرار گیرند. فردا ساعت 9:30 صبح (به‌وقت وین) مذاکرات شروع می‌شود".

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره قطعنامه ضدحقوق بشری پارلمان اروپا علیه ایران نیز اظهار کرد: "روش برخورد با مردم ایران باید براساس احترام و موضع متقابل باشد و بر این مسئله در این دیدار تأکید کردم و همه طرف‌های مذاکره ما این مسئله را می‌دانند. این مسایل حتماً مردم ایران را نسبت به نیات کسانی که از روش‌های غیر احترام‌آمیز استفاده می‌کنند بدبین می‌سازد".

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان