سامانه شبیه‌ساز میراژ و فاتح۱۲ رونمایی شد

سامانه شبیه‌ساز میراژ و فاتح12 رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دو سامانه شبیه‌ساز میراژ و فاتح۱۲ رونمایی شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی، طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش از اولین سامانه شبیه‌ساز هواپیمای شکاری میراژ و سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سبک فاتح12 در پایگاه دهم شکاری (براداران شهید دل‌حامد) رونمایی و بهره برداری شد.

اولین سامانه شبیه‌ساز هواپیمای شکاری میراژ  و سامانه شبیه‌ساز تیراندازی سلاح سبک فاتح12 که توسط مهندسان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است، با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی در پایگاه دهم شکاری رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است سامانه شبیه‌ساز میراژ قابلیت توانایی شبیه‌سازی پرواز در شرایط جوی مختلف را داراست و کلیه مراحل طراحی و ساخت آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

همچنین سامانه فاتح12 مجهز به چهار نوع سلاح سبک از جمله ژ3، کلاشینکف، آرپی‌جی و کلت است.

لازم به ذکر است کلیه قطعات این سامانه‌های شبیه‌ساز ساخت داخل بوده و با اهدافی نظیر افزایش توان دقت و مهارت خلبان و همچنین کاهش هزینه‌ها و افزایش ضریب ایمنی ساخته و تولید شده است.

در مراسم رونمایی و بهره برداری از این شبیه‌سازها، رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی، حجت الاسلام صبری رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و جمعی دیگر از فرماندهان حضور داشتند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon