خاکپور: پرسپولیس و استقلال هیچ وقت خصوصی نمی‌شوند


خاکپور: پرسپولیس و استقلال هیچ وقت خصوصی نمی‌شوند

خبرگزاری تسنیم: بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: هیچ موقع خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تحقق پیدا نمی‌کند زیرا این دو باشگاه‌های بزرگی هستند.

محمد خاکپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اظهارات وزیر ورزش مبنی بر بدهی بیش از 60 میلیاردی پرسپولیس و اینکه این پول از بیت‌المال پرداخت نخواهد شد عنوان کرد: قدیمی‌ها مثالی داشتند و می‌گفتند که اگر پشت پاکت سیگار چیزی را بنویسید برای خودتان تعهد ایجاد کرده‌اید. بنابراین در قراردادی که صوری نیست و بین دو طرف حقیقی و حقوقی منعقد می‌شود؛ باید به تعهدات پایبند باشند و اجرا کنند.

وی افزود: اگر کسی در سنوات گذشته قبول کرده در این باشگاه فعالیت کند به عنوان نماینده سازمان تربیت بدنی و یا وزارت ورزش این کار را انجام داده و به عنوان نماینده سازمان تربیت بدنی یا وزارت ورزش در این باشگاه‌ها فعالیت کرده است. کسی نمی‌تواند بدون موقعیت رسمی با بازیکنان قرارداد ببندد.

پیشکسوت پرسپولیس اظهار داشت: معتقدم باشگاه پرسپولیس این پول‌ها را باید پرداخت کند. اینکه از کجا باید تامین شود نمی‌دانم اما چه از بیت‌المال، چه از طریق درآمد اسپانسر و یا از طرف تماشاگران این پول باید پرداخت شود. به هر حال این تعهدی است که باید انجام شود.

خاکپور در مورد واضح نبودن برخی از قراردادها گفت: به هر حال فدراسیون دپارتمان قضایی دارد و به همراه باشگاه و وزرات ورزش می‌توانند قراردادها را بررسی کنند و اگر تخلفی وجود داشت به آن رسیدگی کنند.

وی در مورد خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و اظهارات خادم و گودرزی در این رابطه عنوان کرد: با توجه به تجربه‌ای که داریم و سال‌ها در ورزش بودیم، همیشه بحث خصوصی‌سازی این باشگاه‌ها مطرح بوده و خیلی‌ها پیشقدم شدند که به عنوان بخش خصوصی‌ فعالیت کنند ولی این امر تحقق پیدا نکرد. این موضوع هم به سیاست‌های دولت برمی‌گردد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: احساسم این است که خود دولت نمی‌خواهد این دو تیم خصوصی شوند و در نهایت خصوصی‌سازی همیشه در حد یک بحث باقی‌مانده و تحقق نیافته است. نظر شخصی من این است که هیچ موقع خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تحقق پیدا نمی‌کند زیرا این دو باشگاه‌های بزرگی هستند. ممکن است با طرفدارانی که دارند مشکلاتی رخ دهد که بعدا برای آنها دردسرساز شود. فکر می‌کنم این روال برای استقلال و پرسپولیس همیشه پیش برود. هر چند که روال درستی هم نیست زیرا تمام هزینه‌‌ها از سوی دولت و بیت‌المال انجام می‌شود و همیشه هم این دو تیم درگیر دریافت و پرداخت‌ها هستند.

خاکپور در پاسخ به این سوال که آیا عدم تمایل دولت برای خصوصی‌ کردن این دو باشگاه، به دلیل منافعی است که آنها می‌توانند داشته باشند گفت: بحث منافع نیست. این دو باشگاه طرفداران زیادی دارند و باید کنترل شوند. ممکن است در خصوصی شدن باشگاه‌ها طرفداران به سمتی پیش بروند که وضعیت، با امنیت و مسائل کشور منافات داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon