فریبا: قلعه‌نویی باید به سال ۸۲ برگردد


فریبا: قلعه‌نویی باید به سال 82 برگردد

خبرگزاری تسنیم: مربی پیشین تیم فوتبال استقلال معتقد است که امیر قلعه‌نویی باید مانند سال ۸۲ در استقلال عمل کند.

بهتاش فریبا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شکست استقلال برابر الشباب و حذف این تیم از لیگ قهرمانان اظهار داشت: استقلال خیلی خوب بازی کرد. از نظر فنی همه چیز در نظر گرفته شده بود و فضاهایی که حریف می‌توانست از آن استفاده کند را بسته بودند. با اینکه الشباب بازیکنان سرعتی داشت اما بازیکنان استقلال خوب آنها را کنترل می‌کردند تا در ادامه بتوانند از سرعت نوری و تیموریان استفاده کنند. تیموریان هم خیلی خوب راه‌های نفوذ را بسته بود.

وی با اشاره به صحنه‌ای که داور برای الشباب پنالتی گرفت، عنوان کرد: شاید 50 سال دیگر هم اتفاق نیفتد که چنین شوتی زده شود و با بازیکنی برخورد کند و داور اعلام پنالتی کند. اگر داور دیگری بود یک درصد هم آن را پنالتی نمی‌گرفت. کاملا مشخص بود که اولادی در آن صحنه چرخیده بود و دستش هم خیلی باز نبود. بعد از اینکه استقلال این گل تساوی را خورد چون مساوی و باخت تفاوتی نمی‌کرد خوردن گل دوم هم اهمیتی نداشت.

فریبا در مورد دلایل ناکامی استقلال در فصل جاری گفت: تیم‌های امیر قلعه‌نویی همیشه چند بازی اول فصل را بد بازی می‌کنند و دلیلش هم این است که روی بدنسازی پیش فصل زیاد کار می‌کند و به همین دلیل بعد از چند بازی بدن بازیکنان به حالت اصلی باز می‌گردد ولی امسال استقلال هم تمرینات پیش فصل را دیر آغاز کرد و هم در آن زمان شش، هفت بازیکن عضو تیم ملی هم حدود 20 روز استراحت اجباری داشتند و این موضوع باعث شد استقلال دو دسته شود.

وی افزود: شماری از بازیکنان باید فشار زیادی را تحمل می‌کردند. از طرف دیگر برخی از بازیکنان دچار مصدومیت شدند. رفتن برخی از بازیکنان استقلال و نیامدن جایگزین در حد آنها نیز تاثیرگذار بود. جباری، منتظری، نکونام و فرهاد مجیدی از بازیکنانی بودند که هر کدامشان یک تیم هستند. البته تاثیر مجیدی کمتر بود زیرا دیگر رفتن‌های مجیدی عادی شده بود.

مربی پیشین استقلال تصریح کرد: در واقع اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم اول رفتن بازیکنان استقلال و دوم جذب نکردن بازیکن در اندازه آنها و بعد عوامل دیگر در نتیجه نگرفتن استقلال تاثیرگذار بودند. در این عوامل باید قراردادهای پیش فصل را هم مدنظر قرار داد که اجازه می‌داد بازیکنان از این تیم جدا شوند.

فریبا در مورد اظهارات فتح‌الله ‌زاده که می‌گوید دیگر در استقلال نمی‌ماند گفت: نمی‌دانم او می‌ماند یا خیر و اینکه او را بر می‌دارند یا نه. الان بحث خصوصی‌سازی مطرح است اگر این کار انجام شود باید ببینیم باشگاه دست چه کسی می‌افتد و آن زمان همان گروه هیئت مدیره و مدیرعامل را مشخص می‌کند و دیگر مدیرعامل از طرف وزارت ورزش انتخاب نمی‌شود.

پیشکسوت استقلال در پاسخ یه این سوال که آیا به خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس امیدوار است گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. با این کار شرایط خیلی متفاوت می‌شود. البته نمی‌دانیم که این خصوصی‌سازی چگونه خواهد بود ولی واقعا خوب می‌شود اگر این اتفاق بیفتد.

فریبا در مورد قلعه‌نویی عنوان کرد: او مربی کارنامه‌داری است اما دلیلی ندارد تمام مربیان کارنامه‌دار دنیا حتما هر فصل قهرمان شوند. اینگونه فوتبال جذابیت ندارد. قلعه‌نویی هم عنوان‌دار است اما فکر می‌کنم او باید تغییراتی را در خودش ایجاد کند و به سال 82 برگردد.

وی گفت: قلعه‌نویی باید شاکله تیم را به طور کامل تغییر دهد و تیم را عوض کند مانند علی دایی که تقریبا تیم را عوض کرده بود. اگر دایی این جوان‌ها را نمی‌آورد پرسپولیس دهم هم نمی‌شد. در پایان فصل هم اگر کمی شانس می‌آورد حتی می‌توانست قهرمان شود. قلعه‌نویی باید از جوان‌ها در تیم استفاده کند. خودش هم همیشه به جوان‌ها اعتقاد داشته و اینگونه می‌تواند دوباره موفق شود.

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در مورد عملکرد نمایندگان ایران در هفته پنجم لیگ قهرمانان خاطرنشان کرد: در مورد فولاد که نمی‌توانیم صحبت کنیم زیرا این تیم نقطه ضعفی نداشته است که بخواهیم آنها را مد نظر قرار دهیم. آنها تیم جوان و مربی خوبی مانند فرکی دارند و از او باید پرسید که این همه بازیکنان جوان و خوش تکنیک را از کجا پیدا کرده است. فولاد واقعا تیم بسیار خوبی است که یکرنگی و یکدستی در آن وجود دارد و این از هنرهای فرکی است. در لیگ قهرمانان هم که در گروهش اول است.

فریبا درباره کار چند ساله باشگاه فولاد در رده پایه گفت: صددرصد این موضوع در موفقیت‌های امروز فولاد تاثیر داشته است. امیر قلعه‌نویی هم در سال 82 همین کار را انجام داده بود و بازیکنانی مانند قربانی، صادقی، طالب‌لو و دو سه نفر دیگر از امیدها و جوانان استقلال به تیم اصلی اضافه کرد. این دید خوبی بود که امیر داشت و هر کسی این کار را انجام نمی‌دهد. فولاد هم به همین شکل است و هر ساله دو سه بازیکن از جوانان و امید به تیم اصلی اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: سپاهان هم به همین شکل کار می‌کند و دیدیم که شریفی و کریمی بازیکنانی بودند که در این تیم مطرح شدند. بودن مربی خارجی هم در این میان تاثیرگذار بود. شاید اگر مربی دیگری بود جرات استفاده از این بازیکنان جوان را نداشت.

فریبا در مورد حذف تراکتورسازی از لیگ قهرمانان گفت: به نظر می‌آید که تراکتورسازی بعد از قهرمانی در جام جهانی اشباع شده و به همین دلیل نتوانست کارایی لازم را نشان دهد.

این کارشناس فوتبال به برنامه‌ریزی لیگ قهرمانان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه زمان‌بندی بازی‌های لیگ قهرمانان هم مشکل‌ساز است. در حال حاضر همه به فکر سال بعد خود هستند و کسی آنطور که باید و شاید از توانایی‌هایش استفاده نمی‌کند و خودش را به خطر نمی‌اندازد.

 فریبا درباره عدم حضور بازیکنان نمایندگان ایران در اردوی تیم ملی یادآور شد: بازیکنان تیم‌هایی که در آسیا بازی می‌کنند نهایتا چند روز دیرتر به اردو اضافه می‌شوند اما از این طرف اگر استقلال ملی‌پوشانش را در اختیار نداشت یازده نفر هم نمی‌شد. تیم ها برای جذب بازیکن هزینه می‌کنند تا در چنین شرایطی از آنها بهره ببرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon