انتقاد آیت الله حائری شیرازی از وضعیت فرهنگی در کشور

انتقاد آیت الله حائری شیرازی از وضعیت فرهنگی در کشور

خبرگزاری تسنیم: آیت الله حائری شیرازی با انتقاد ازاوضاع نامناسب فرهنگی در جامعه گفت: متاسفانه معروف جای خودرا به منکر داده، اگر فکری نسبت برای فرهنگ نشود جامعه دچار مشکلات فقر فرهنگی می شود.

به گزارش خبر گزاری تسنیم از قم و به نقل از مرکز خبر حوزه ،آیت الله حائری شیرازی درگردهمایی طلاب شهرستان های قروه وکامیاران مقیم حوزه علمیه قم که در نمازخانه دفترتبلیغات  اسلامی برگزارشد به وحدت شیعه و سنی اشاره و اظهار کرد: مرزنشنیانی که درکناربراردان اهل تسنّن زندگی می کنند،هویت وشخصیت مذهب حقه تشیّع هستند، بنابراین در برخورد ورفتاربا آنها الگوی مناسب برای امامان معصوم (ع) باشند.

وی گفت: شما مرزنشینان سبب مودت و محبت برادران اهل تسنّن به امامان معصوم(ع) شوید و با عمل خود مایع زینت وافتخار اهل بیت (ع)باشید زیرا آنان در برخورد برادران دینی و حتی دشمنان مناسب ترین رفتارها را داشتند.

عضو خبرگان رهبری گفت: احترام، اعتماد و محبت متقابل، یکی از راه‌های اتحاد و پیوندخانواده ها به یکدیگر است و سبب تحکیم آنها می شود.

آیت الله حائری شیرازی افزود : عشق و محبت، مرگ را به تاخیر می اندازد و سبب قبولی اعمال انسان می شود، عشق ورزیدن خانواده ها به یکدیگر انسان را بدون معطلی به کمال می رساند و از از ظلمت و تاریکی نجات می دهد.

وی همچنین به موضوع فرهنگ اشاره کردو  گفت :متاسفانه امروز در جامعه معروف جای خودرا به منکر داده، اگر فکری نسبت به قضیه فرهنگ نشود جامعه دچار مشکلات فقر فرهنگی می شوند.

آیت الله حائری شیرازی بابیان این که دشمن برای به انحراف کشیدن جامعه و بر اندازی فرهنگ اسلامی از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کندخاطرنشان کرد: در گذشته سینماها یکی از راه های انتقال فرهنگ غرب بود و  امروز  این انحرافات و اختلاط درپارتی های شبانه، مراسم عروسی وجشن تولدها دیده می شودو این نشان دهنده این است که دشمن همیشه د رحال برنامه ریزی است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon