کی‌روش: ۳ هفته با یک لباس تمرین کردیم، آثارش را در جام جهانی می‌بینید


کی‌روش: 3 هفته با یک لباس تمرین کردیم، آثارش را در جام جهانی می‌بینید

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی فوتبال از اردوی آفریقای جنوبی به عنوان شکستی که در جام جهانی اثرگذار است، یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش درباره اردوی آفریقای جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه بازیکنان محدودی داشتیم و شرایطی که با آن مواجه بودیم، اردو برگزار شد. مهمترین نکته تعهدی هست که شاهد آن بودیم‌ اما از لحاظ اهداف، با یک شکست بزرگ روبه‌رو شدیم و تاثیرات این شکست را در جام جهانی خواهیم دید.

وی افزود: شما می‌توانید اردویی را بدون هتل برگزار کنید اما بدون بازیکن نمی‌توانید هیچ برنامه‌ای را انجام دهید و این برنامه‌ای بود که از یک سال قبل طراحی شده بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: تمام این برنامه‌ها از یک سال پیش تدوین شده بود. این تنها یکی از گزینه‌ها بود، شخص من این تصمیم را نگرفت بلکه این تصمیم گرفته شد تا این اردو برگزار شود. سؤال در اینجا راجع به برگزاری چهار پنج روز دیرتر اردو نیست بلکه سؤال راجع به اهداف و استراتژی ما بود که همه از آن اطلاع داشتند.

کی‌روش در مورد صبر کردن برای حضور بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: اگر صحبت از این چهار پنج روز پیش بیاید کاملاً غیرمنطقی است. ما باید چند روز دیگر بازیکنان فولاد را به این تیم بدهیم تا در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند و در این صورت آنها را تا اردوی بعدی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: شما نمی‌توانید هر دو طرف جهان را داشته باشید. ما این فصل را برای بازی تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا متوقف کردیم و به آنها فرصت دادیم تا از این زمان استفاده کنند اما هم در طول فصل و هم بعد از فصل از آن استفاده کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال باز هم در مورد اردوی آفریقای جنوبی تاکید کرد: این تصمیم را من نگرفتم. این تصمیم را کفاشیان و هیئت رئیسه فدراسیون گرفتند. این تصمیم از سوی وزیر ورزش و کمیته جام جهانی اعلام و حمایت شد. من تنها سرمربی هستم و اگر افراد تصمیم گرفتند با رفتارشان به فدراسیون و وزارت ورزش توهین کنند و باعث شرم فدراسیون شوند به من مربوط نیست. من تنها وظیفه خودم را انجام می‌دهم.

کی‌روش یادآور شد: من تکرار می‌کنم این برنامه‌ریزی یکساله است. اگر می‌خواهیم در جام جهانی با شرایط تمرینی بازیکنان داخل ایران شرکت کنیم یک درصد هم شانس صعود نخواهیم داشت. دلیل برگزاری این اردو آن بود که با تلاش بازیکنان به سطح مورد نظر برای حضور در جام جهانی برسیم.

وی تصریح کرد: این مطلب نقطه نظرم بود و دیدگاهی که داشتم اما در نهایت این دیدگاه فدراسیون و وزارت ورزش بود که این اردو را انتخاب کنند. من این تصمیم را نگرفتم بلکه آنها چنین تصمیمی را اتخاذ کردند اما این اتفاقی که افتاد بی‌احترامی به فدراسیون و وزارت ورزش بود.

سرمربی تیم ملی که با برنامه تلویزیونی 90 گفت‌وگو می‌کرد، عنوان کرد: ما در روز آخر هنوز نمی‌دانستیم بازیکنان‌مان را خواهیم داشت یا نه و این بی‌احترامی بود به کسانی که این تصمیم را گرفتند. اینجا من نیستم که خجل شوم، چراکه من این تصمیم را نگرفتم. تنها کارم این بود که طبق دیدگاهم برای حفظ منافع فوتبال ایران این برنامه را تنظیم کردیم بنابراین از من نباید در این باره سؤال کنید.

وی در مورد اینکه صورتش خسته است، خاطرنشان کرد: دلیل خستگی صورتم به خاطر این است که صبح، ظهر و شب برای منافع تیم ملی کار می‌کنم. من اینجا برای تعطیلات نیامدم.

کی‌روش یادآور شد: اگر فرصت این را داشته باشیم که بازیکنان را در سطح حرفه‌ای و رقابتی آماده کنیم بازیکنان ما قابلیت رسیدن به سطح بالا را دارند. من اینجا نیامدم که قول و وعده بدهم بلکه سخت تلاش و کوشش می‌کنم.

سرمربی تیم ملی گفت: 23 بازیکن در اردو هستند. دلیل اصلی این بود که بازیکنان داخلی در این اردو حاضر شده و با بازیکنان آفریقایی آشنا شوند. بازیکنان واقعاً در این اردو فوق‌العاده بودند. تمام روح و قلبم برای این بازیکنان خواهد بود. اگر این فرصت را داشتم که با بازیکنان کار کنم می‌شد تاثیر و رشد را در آنها دید و اگر فرصت کار تا ماه دسامبر (آذر ماه) با آنها را داشته باشم می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

سرمربی تیم ملی درباره بخت صعود تیم ایران در جام جهانی تصریح کرد: من همیشه نگاهم مثبت است و ایمان دارم که ما بهترین عملکرد را در جام جهانی خواهیم داشت اما مسلماً دوست ندارم افراد، ما و فوتبال را بازی دهند و دروغ بگویند. ما این وظیفه را بر دوش داریم که آرزوهای بیش از 70 میلیون ایرانی را حمل کنیم. ما در مقابل چشمان بیش از سه میلیارد نفر حضور خواهیم داشت و همه عملکرد ما را خواهند دید اما در طول بیش از سه سال شاهد هیچ برخوردی با کسانی که تیم ملی را آزار و اذیت کردند، نبودم.

وی در مورد احتمال دعوت از بازیکنان لیگ ایران به اردوی آینده تیم ملی گفت: از بازیکنان داخل ایران به اندازه کافی در اینجا بازیکن دارم و این نفرات را با بازیکنان اردوی اتریش تلفیق می‌کنم.

کی‌روش درباره بررسی وضعیت بازیکنان لژیونر اظهار داشت: دقیقاً کاری که انجام دادیم آن بود که از امکانات و ارتباطات در آفریقای جنوبی استفاده کنیم. من دیروز (یکشنبه) سعی کردم با کمک دوستم بازی سردار آزمون را ببینم و با کمک دوستانم در شرایطی هستم که بهترین تصمیم را بگیرم. ما با کمک دوستان همه کارها را انجام می‌دهیم اما به نظر می‌رسد کمک‌های مالی جای دیگری می‌رود.

وی در مورد احتمال دعوت از آریا جسور به تیم ملی هم گفت: آریا هاسه گاوا جایی در فهرست تیم ما ندارد.

با این حال کی‌روش در مورد احتمال دعوت از بازیکنان جدید به تیم ملی گفت: بله فکر می‌کنم این شانس باشد اما اسم آنها را نمی‌برم.

کی‌روش در مورد دیدارهای تدارکاتی تیم ملی عنوان کرد: به اینجا آمدیم تا چند بازی تدارکاتی انجام دهیم و دو بازی دیگر هم داریم. حریفان‌مان بازیکنان خوبی از غنا، الجزایر و مالاوی دارند. البته این اردو فرصتی بود که بازیکنان‌مان با استیل فوتبال آفریقایی آشنا شوند. این یک اردوی توسعه‌پذیر است تا به بازیکنان ایران این فرصت داده شود ولی با توجه به عدم حضور یکسری از بازیکنان مهم، کلیدی و رقیب این بازیکنان تصمیم گرفتم این اردو را کوتاه کنم.

وی افزود: در اروپا هم سه بازی خواهیم داشت که با بازی با آنگولا اردوی اتریش ما تمام می‌شود و در برزیل هم با ترینیداد و توباگو بازی می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: مسئله حائز اهمیت این نیست که صعود تیم ملی فوتبال واقع‌بینانه است یا نه، مسئله مهم این است که ما چه می‌خواهیم. مسئله مهم پاسخگویی به هواداران ایرانی است و با توجه به تجربه و دانش، من سعی کردم یک آماده‌سازی سطح بالایی را با توجه به توقعات داشته باشم. آیا این انتظارات برآورده خواهد شد؟ باید تا جام جهانی صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی عنوان کرد: من و بازیکنان از صمیم قلب تلاش‌مان را انجام می‌دهیم اما اگر این اتفاق نیفتد باید از مدیران استقلال و سپاهان سؤال کنید. من در رابطه با این دو باشگاه بزرگ صحبت نمی‌کنم و برای آنها احترام قائل هستم، بلکه راجع به افرادی که در پشت پرده تصمیم گرفتند تا این اردو را بر هم بزنند و توهین کنند به فدراسیون و وزارت ورزش حرف می‌زنم.

کی‌روش با اشاره به اردوی آفریقا اظهار داشت: دقیقاً در یکسال گذشته به این موضوع اشاره کردم که اگر قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد زودتر به من گفته شود تا گزینه جایگزینی انتخاب کنم.

سرمربی تیم ملی گفت: ما به یکسری گرمکن برای تمرین در آفریقای جنوبی نیاز داریم. سه هفته ما باید با یک دست گرمکن تمرین کردیم و کلاً شرایط مناسب نبود.

وی درباره نیامدن مهدی محمد نبی به اردوی آفریقای جنوبی تاکید کرد: این را باید از خود او سؤال کرد.

با این حال کی‌روش از حضور نبی در اردوی آینده تیم ملی خبر داد و گفت: بله مطمئن هستم که نبی بسیار سخت در کنار ما مشغول به کار بود و همینطور رئیس فدراسیون هم سخت کار و کمک کرد و بدون تلاش کفاشیان و نبی این مسائل مقدور نبود. اگر ما با یک روحیه تیمی بسیار عالی در کنار هم کار نمی‌کردیم این موفقیت در تیم ملی میسر نبود.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند تفرقه بین ما بیندازند سخت اشتباه می‌کنند برای اینکه همین گروه بودیم که دست به دست هم دادیم و به جام جهانی صعود کردیم و نمی‌خواهم کسی شک و شبهه داشته باشد. اما حمایت آنطوری که فکر می‌کردیم نبود و ما با یک دست لباس تمرین در طول سه هفته تمرین کردیم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: مبلغ اضافه بار 30 هزار دلار بود که ما می‌توانستیم البسه بهتری بگیریم. اسپانسر ما یک دست لباس برای سه هفته در اختیار ما گذاشته است. افراد تاثیرگذار هم خوشحال نیستند که من صحبت می‌کنم اما اگر من صحبت نکنم نمی‌توانیم امکانات بگیریم. شاید من اشتباه می‌کنم که در این باره صحبت می‌کنم.

کی‌روش در مورد اینکه فردی از فدراسیون همراه تیم نیست، یادآور شد: این مطلب صحبت ما نیست. مقدس از فدراسیون همراه ما در این سفر است. متاسفم این موضوع را می‌گویم اما تنها این اردو نیست و در سال‌های قبل این مشکل را داشتیم. حضور ما در جام جهانی باید باعث غرور شود. کاپیتان ما نیست و برخی بازیکنان یا نیامدند یا دیر آمدند. مسلماً این توقعی نیست که هواداران ما دارند.

وی در مورد حل شدن مشکلات هم گفت: انشاءالله.

کی‌روش در پایان گفت: از این صحبت‌ها عذرخواهی می‌کنم اما اگر این صحبت ها را انجام ندهم نمی‌توانیم هیچ امکاناتی را به دست بیاوریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon