هدف فیلم "من روحانی هستم" تقویت رئیس‌جمهور نیست

هدف فیلم "من روحانی هستم" تقویت رئیس‌جمهور نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: بعید می‌دانم هدف مستند "من روحانی هستم" تقویت رئیس‌جمهور باشد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم در واکنش به ساخت و پخش مستند "من روحانی هستم" اظهار داشت: من این فیلم را دیده‌ام و لازم می‌دانم که چند نکته در این باره بگویم.

 وی افزود: اشاره شده است که این فیلم فعلا قسمت اولش بوده و ممکن است قسمت‌های دوم و سومش هم در راه باشد. نمی‌دانم که دست‌اندرکاران این مستند می‌خواهند چه روالی را برای ادامه این فیلم درنظر بگیرند اما باید مراقب باشند که وقتی اینها به هم پیوسته باشد مثل جریان مردم کوفه نشود که استقبال خوبی از حضرت مسلم کردند، ولی او را بدرقه نکردند که ما در جامعه‌مان استقبال خوبی می‌کنیم اما بدرقه بدی را نیز برای وی همراه داریم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه "خداوکیلی سازندگان این مستند و اندیشه‌ها  و ایده‌هایشان را نمی‌شناسم" اظهار داشت: وقتی به محتوای فیلم نگاه می‌کنم با قاطعیت می‌گویم که مستند مذکور ناقص است. مثلا درباره جلسه عقلا که در این فیلم نشان داده می‌شود باید بگویم که بنده در آن دوره نماینده مجلس و عضو کمیسیون دفاع مجلس بودم. مطالب نقل شده از آن جلسه درباره جنگ اشتباه بوده است و یا اینکه حرفی را به محسن رضایی نسبت دادند که امام از انجام کاری جلوگیری کرده نیز اشتباه بوده است.

اکرمی تصریح کرد: ما در آن دوره گروهی شناخته شده بودیم و راجع به مسائل مختلف بحث می‌کردیم. یکی از آنها جنگ بود و اینکه درمستند مذکور مطرح شده که ما مخالف بودیم یا دنبال جنگ بودیم که امام(ره) این مجمع را تعطیل کردند، گزارشی ناقص است.

وی همچنین موضوع مک فارلین را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: گفته شده است که این داستان مک فارلین خاطره‌ای از آقای هاشمی  رفسنجانی است، بالاخره این حرف‌ها قبل و بعدی دارد و اینکه از وسط مطالب، مطلبی برداریم و قبل و بعدش را حذف کنیم طبیعی است که نتیجه اش چیز دیگری می‌شود.

رئیس شواری فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: در این مستند گفته شده است که آقای روحانی مکانی برای تحصیل و درس خواندن نداشت و به پشت‌بام خانه می‌رفت، نمی‌دانم منظور از این حرف‌ها چیست؟ ما و آقای روحانی چندین سال با هم در یک محل زندگی کردیم. ایشان ابتدا در منزل دایی‌ بزرگوارشان زندگی می‌کردند و سپس در نزد ما زندگی کردند یا حتی موضوع ترور را که به سال 58 نسبت می‌دهد اشتباه است. آن مربوط به سال 60 بود.

اکرمی در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم ناقص است، چراکه بصورت تقطیع شده کنار هم قرار داده‌ شده و این جای تاسف دارد و نمی‌دانم واقعا هدفشان چیست؟ می‌خواهند دکتر روحانی را تقویت کنند که بعید می‌دانم، یا او را خدشه‌دار کنند و یا اینکه بگویند ایشان از نظر آرمانی ایده ال و انقلابی است، اما در عمل چیز دیگری است؟ کاش بدانیم انگیزه مستند سازها از این فیلم چیست؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon