امیر پوردستان: رزمایش بیت‌المقدس۲۶ لرزه‌ بر دل دشمنان و آمریکا انداخت


امیر پوردستان: رزمایش بیت‌المقدس26 لرزه‌ بر دل دشمنان و آمریکا انداخت

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان با بیان اینکه جنگ ایران و آمریکا تمام‌شدنی نیست، گفت: رزمایش بیت‌المقدس۲۶ لرزه‌ بر دل دشمنان و آمریکا انداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در اختتامیه رزمایش بیت‌المقدس26، با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: از همه کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم در این رزمایش نقش داشتند چه کسانی که نامشان برده شد و چه کسانی که برده نشد تشکر می‌کنم، از آن سرباز بی‌ریایی که مسئولیت سخت‌ترین کارها را به‌عنوان دژبان و خدمات داشت و مدیران و فرماندهان آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: از دشمنت بپرهیز به‌ویژه دشمنی که با تو از در صلح وارد شده و تا دیروز دشمنی می‌کرده اما امروز کلمات محبت‌آمیز می‌گوید، چرا؟ چون دشمن لباس دوست می‌پوشد و می‌آید نزدیک تا غفلت ایجاد کند، دوراندیش باش  و در چنین شرایطی خوش‌گمانی را دور بینداز.

آمریکا از جمهوری اسلامی ضربه کاری خورده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اگر حضرت آقا می‌گوید به مذاکرات خوش‌بین نیستم دلیلش این است که آقا می‌داند استکبار هیچ‌گاه با جمهوری اسلامی صلح نمی‌کند و خوی استکباری‌اش را کنار نمی‌گذارد تا با جمهوری اسلامی سر میز مذاکره بنشیند و صلح کند؛ چراکه آمریکا از جمهوری اسلامی ضربه کاری خورده است.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب مدل ساختار جهانی قدرت دوقطبی شرقی و غربی بود اما در این دوره جنگ و درگیری بین کشورها را شاهد نبودیم و عمده درگیری فعالیت جاسوسی و جنگ اطلاعاتی بود، قبل از انقلاب ایران مهمترین فرصت آمریکا بود.

وی گفت: نخستین مزیت کشور ما این بود که در شمال آب‌راه خلیج فارس و تنگه هرمز قرار داشت و می‌توانست مسیر انرژی را کنترل کند، آمریکا زمانی که می‌خواست پا روی گلوی کشوری بگذارد توسط ما از ورود کشتی آن‌ها جلوگیری می‌کرد و در وهله دوم وجود بیش از 30 هزار کیلومتر مرز مشترک با شوروی بود که به آمریکا کمک می‌کرد به تمام حرکات شوروی تسلط داشته باشد.

ایران تا پیش از انقلاب اسلامی بازار خوبی برای محصولات آمریکایی بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب بازار خوبی برای محصولات آمریکایی بود، اظهار کرد: هرچه در ایران فروخته می‌شد نفت برداشت می‌شد، البته کشور ما ژاندارم منطقه نیز بود یعنی اگر کشوری در منطقه می‌خواست علیه آمریکا باشد ایران مثل چماق بر سرش می‌کوبید.

امیر پوردستان تصریح کرد: ارتش ما جبهه جلویی ناتو در مقابل ورشو بود و هرگاه قرار شد جنگی بین شوروی و آمریکا در گیرد این وظیفه ارتش ایران بود که زمین بدهد و زمان بگیرد تا ناتو خودش را به سواحل چابهار برساند و ایران صحنه درگیری شوروی و آمریکا شود؛ علاوه بر این انقلاب حرف‌های جدیدی هم داشت و نفی سلطه، ولایت‌فقیه، حکومت و مردمی سالاری دینی را وارد ادبیات سیاسی جهان کرد.

وی گفت: اینها می‌دانستند این مفاهیم در حوزه جغرافیایی مرزهای ما نمی‌ماند و از مرزهای ما صادر شده و آن‌ها را با چالش مواجه می‌کند، برای همین از 23 بهمن مقابله با ایران را آغاز کردند چرا که ایران مانند لقمه‌ای از دست آمریکا خارج شده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: نخستین قدم آمریکا محاصره اقتصادی بود که کلیدهای اقتصادی را به روی ما بست و بعد از ما را منزوی ساخت البته این کار را در گذشته روی شوروی پیاده کرده بود که پیمان‌های ورشو، فیتو، سنتو و وتو را در مقابل شوروی پیاده کردند و دیدند موفق نشدند موج ترور را در ایران به راه انداختند و نهایتاً گزینه نظامی را روی ما پیاده کردند ولی مردم با روح ولایتمداری و با دستورات امام راحل در مقابل این‌ها ایستادند.

همه مسئولان و مردم باید در مقابل جبهه جنگ نرم و جنگ فرهنگی حالت پدافندی بگیرند

امیر پوردستان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با فرماندهی مقام معظم رهبری بر همان صراط مستقیم ایستاده است و آمریکا دست‌بردار نیست چرا که آنها زخم‌ خورده هستند، تصریح کرد: اینها را گفتم تا احساس نکنید مقابله و جنگ با استکبار تمام شده؛ درست است که آنها به دلیل قرار گرفتن در پیچ تاریخی راهبرد خودشان را عوض کردند، اینها با افغانستان و عراق کاری نداشند اما چون می‌دانستند جمهوری اسلامی لقمه گلوگیری است به این کشورها حمله کردند و راهبرد جنگ نرم یعنی اقتصادی و جنگ نرم یعنی جنگ فرهنگی را به پیش گرفتند، اگر آقا گفت سال اقتصاد و فرهنگ منظورشان این بود که تمام نیروها و مدیریت کشور و مردم در مقابل این 2 جبهه حالت پدافندی بگیرند.

جنگ ایران و آمریکا تمام شدنی نیست

وی با تاکید بر اینکه جنگ ایران و آمریکا تمام شدنی نیست، اظهار کرد: در آن رسالت و مأموریت واقف‌تر شوید و با حضور اساتید آموزش‌ها به جوانان انتقال داده شود؛ امام علی (ع) می‌فرمایند بحث را یکبار می‌گویم و هزار بار تکرار می‌کنم بنابراین شما هزارباره باید در یگان‌های خودتان این رزمایش را تکرار کنید، اکنون خیلی از افسران جوان منتظر هستند این آموزش‌ها را به آن‌ها منتقل کنید و دست آنها را بگیرید و بالا بکشید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: به نظر شما چرا امارت این همه تجهیزات نظامی خریداری می‌کند، بحرین و دیگر کشورها برای چه این همه تجهیزات نظامی نیز خریداری می‌کنند اینها پازلی است که هر وقت شرایط مهیا شد جنگ سخت را در دستور کارشان قرار دهند، ما با آمادگی خودمان باید در مقابل این پازل قد علم کنیم.

امیر پوردستان در پایان بیان کرد: این را بدانید این رزمایش را دست کم نگیرید، با این رزمایش لرزه‌ای را بر دل دشمنان و آمریکا انداختید، این کار را سبک نگیرید شما دل مردم را شاد کردید این آمادگی‌ها را باید حفظ کرده و انتقال دهید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon