پایان رزمایش "بیت‌المقدس۲۶" با پیام اقتدار جمهوری اسلامی + تصاویر


پایان رزمایش "بیت‌المقدس26" با پیام اقتدار جمهوری اسلامی + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: رزمایش "بیت‌المقدس۲۶" پس از ۳ روز در اصفهان به کار خود پایان داد و با رونمایی از سلاح‌های بومی‌سازی شده و ساخت کشور ایران، پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهان فرستاد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح روز جمعه با رمز یا "علی‌بن ابی‌طالب" در منطقه مرنجاب آران و بیدگل آغاز شد؛ در این مرحله از رزمایش انواع موشک‌های نزاجا از جمله موشک نازعات و فجر5 شلیک شدند.

شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های "نازعات" و "فجر5" با انهدام اهداف فرضی

رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز جمعه با شلیک 2 فروند موشک N10 و N6 و 2 فروند موشک فجر5 و 8 موشک کاتیوشا برگزار شد.

اهداف فرضی محل اصابت موشک‌های شلیک شده نیز در کویر سمنان واقع شده بود که بر این اساس هدف‌های مورد نظر مورد اصابت این موشک‌ها قرار گرفت.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از شلیک موشک‌های نازعات و فجر5، با بیان "اصلی‌‌ترین هدف ما در رزمایش امروز ارتقای توان عملیاتی نزاجا است" گفت: نزاجا امروز یکی از نیروهای مهم مسلح کشورمان است که مأموریت حفاظت و حراست از مرزها را به‌عهده دارد و در این جهت باید قابلیت‌های خود را افزایش دهد.

وی افزود: برگزاری رزمایش همان حرکت دادن به یگان‌های عملیاتی است تا قابلیت انعطاف و پاسخ‌گویی نیروها افزایش یابد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری 3 رزمایش تخصصی دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: ما یک رزمایش تخصصی تیپ 65 نوهد، یک رزمایش تخصصی پهپاد و یک رزمایش تخصصی سایبری را در دستور کار داریم.

آغاز مرحله دوم رزمایش بیت‌المقدس26 با رونمایی از توپ خود‌کشش

مرحله دوم رزمایش بیت‌المقدس26 از صبح شنبه در منطقه عمومی نصرآباد و منطقه عمومی کاشان با حضور امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش آغاز شد.

در رزمایش بیت‌المقدس26 نیز برای نخستین بار از توپ خود‌کشش نیز رونمائی می‌شود که در واقع توپ کشش را به توپ خودکشش تبدیل می‌کند.

پرواز پهپاد‌ها و مقابله با هلی‌برن دشمن فرضی در روز دوم رزمایش نزاجا

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با اشاره به جزئیات رزمایش بیت‌المقدس26 از پرواز پهپاد‌ها و مقابله با هلی‌برن دشمن فرضی در دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس26 خبر داد.

 

امیرحسین شکوهی اظهار کرد: هدف اصلی از انجام این رزمایش، ارتقای سطح کیفی کارکنان بوده و در این رزمایش، اجرای عملیات به‌صورت 2طرفه بوده زبده‌ترین نفرات در آن شرکت می‌کنند؛ ارتقای سطح اعتماد به نفس فرماندهان، ارائه نوآوری‌ها، تست انواع موشک‌ها و اجرای جنگ عملیات روانی نیز از دیگر اساس این رزمایش به شمار می‌رود.

شلیک موشک‌های "دهلاویه"، "توسن" و "تندر" در رزمایش نزاجا

بعد از آغاز مرحله دوم رزمایش، برای نخستین بار در کشور، موشک‌های "دهلاویه"، "تندر" و "توسن" در رزمایش بیت المقدس26 تست شدند.

رزمایش بیت‌المقدس26 که از صبح امروز در اصفهان اجرا می‌شود، با تست 3 موشک برای نخستین بار ادامه یافت؛ روز گذشته موشک نازعات و فجر5 با موفقیت شلیک شدند و امروز نیز موشک‌های دهلاویه، تندر و توسن برای نخستین بار تست شدند.

شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های "سهند" و "تاو" در رزمایش بیت‌المقدس 26

موشک‌های "سهند" و "تاو"  در رزمایش بیت‌المقدس26 نیروی زمینی ارتش، در منطقه نصرآباد اصفهان به‌صورت موفقیت‌آمیز شلیک شدند.

در رزمایش بیت‌المقدس26 که در اصفهان اجرا شد، موشک "سهند" توسط پدافند ارتفاع پست شلیک شد و موشک "دهلاویه" توسط سکوی زمینی و موشک "توسن" نیز توسط نفربر BMP2  شلیک شد.

همچنین شلیک موشک "تندر" توسط "تانک T72S " در رزمایش بیت‌المقدس26 اصفهان از دیگر برنامه‌های اجراشده به شمار می‌رفت.

موشک "تاو" نیز توسط بالگردهای کبری با موفقیت شلیک و پس از شلیک این موشک‌ها، اهداف دشمن نابود شد.

در عملیات استفاده از موقعیت، تعداد 10 تانک T72S به‌صورت آتش حرکت و خیز متوالی به دشمنان نزدیک شده و با موفقیت، ادوات دشمن را هدف قرار دادند.

انجام عملیات "شناسایی عامل شیمیایی دشمن فرضی" در رزمایش نزاجا

بعد از شیلک موشک‌های "سهند" و "تاو" و همچنین "دهلاویه "، "توسن" و "تندر" در رزمایش بیت‌المقدس26 اصفهان، عملیات حمله شیمیایی دشمن فرضی و مقابله با آن در منطقه انجام شد.

دشمن در این بخش تک شیمیایی و حمله شیمیایی را در منطقه خودی اجرا کرده دسته جنگ‌های نوین (ش.م.ه.) وارد منطقه شدند.

نیروهای خودی ضمن شناسایی عامل شیمیایی کار رفته شده، نسبت به رفع آلودگی منطقه اقدام کردند.

پاسخ دندان‌شکن ارتش ایران به تعدی دشمنان، پیام رزمایش بیت‌المقدس

امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بعد از اجرای مرحله دوم رزمایش بیت‌المقدس26 در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: دانشجویان از تمام رسته‌ها در رزمایش بیت‌المقدس26 شرکت کرده هماهنگی‌های لازم در این رزمایش را داشتیم.

وی درباره ارزیابی خود از برگزاری این رزمایش افزود: ارزیابی مثبتی از رزمایش داشته و سطح این رزمایش بسیار بالا بود و دانشجویان نیز از این رزمایش رضایت داشتند.

قابلیت‌های بالای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: تمام تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تدوین شده، در رزمایش اجرا شده و سلاح تک‌تیرانداز شاهر در این رزمایش استفاده شده است، در ارزیابی نهایی، باید گفت قابلیت دفاعی در حوزه رزم بالا رفته و به‌صورت همه‌جانبه از کشور دفاع می‌شود.

دشمنان از تعدی به ایران پشیمان می‌شوند

وی درباره پیام این رزمایش خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش برای مردم ما بوده و مردم باید بدانند که فرزندان آنها در نیروی زمینی ارتش استعداد بالایی دارند و کسانی که خیال خام تعدی به کشور ما را دارند، باید بدانند که ارتش توان دفاعی بالایی دارد و با پاسخ سخت ما مواجه و از کرده خود پشیمان می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه "بصیر" در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی ارتش در اصفهان

 پروژه "بصیر" صبح روز شنبه با حضور امیر پوردستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پروژه بصیر در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی در مرکز آموزش توپخانه اصفهان با حضور امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی شد.

پروژه بصیر بر روی توپ 155 م.م خود کششی نصب شده و افزایش دقت در تیراندازی، افزایش سرعت در روانه شدن، کاهش وظایف خدمه، صرفه‌جویی در مصرف مهمات از ویژگی‌های مهم آن است.

طراحی این پروژه تنها در دست ایران است که به وسیله دایره رایانه مرکز آموزش، توپخانه و موشک‌ها طراحی و ساخته شده است.

همچنین توپ 155 م.م توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران تعمیر و بازسازی شده است.

بهره‌برداری از توپ سیار 23 میلی‌متری

توپ جدید 23 میلی‌متری سیار ارتش جمهوری اسلامی، در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی، در مرکز آموزش توپخانه اصفهان با حضور امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پیش از آن، توپ 23 میلی‌متری ثابت بوده و اکنون سیار و توان عملیاتی آن دوبرابر شده و در میدان تیر و رزم، توانسته هواپیمای بدون سرنشین را نیز ساقط کند.

این توپ با میدان دید 360 درجه، اهدافی همچون هواپیما و بالگردها را هدف قرار می‌دهد و در عین حال 3 هدف زمینی، هوائی و دریائی را نیز در آن واحد هدف قرار می‌دهد.

بهره‌برداری از آتلیه مخابرات بهینه‌ساز شده

آتلیه مخابراتی 122GRC که با بی‌سیم‌های الگو بهینه‌سازی شده است امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاعی ارتش جمهوری اسلامی در مرکز آموزش توپخانه اصفهان با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ارتباط در حرکت، ایجاد قرارگاه بدون انتشار و واکنش سریع از ویژگی‌های این آتلیه که امروز برای نخستین بار رونمائی شد، به شمار می‌رود.

آتلیه سیار مخابرات نیز از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود که از 8 لایه مخابراتی نیروی زمینی ارتش، 5 لایه در این آتلیه تعبیه شده است.

آشپزخانه صنعتی هنگ دانشجویان نیز از دیگر پروژه‌های امروز بود و دستگاه‌های پیشرفته از جمله گرمخانه الکتریکی و دیگ‌های بخار را شامل می‌شود و مصرف انرژی را تا 36 درصد کاهش می‌دهد.

15 درصد صرفه‌جویی در مواد غذایی و 50 درصد صرفه‌جویی در مواد غذایی از دیگر مزیت‌های این آشپزخانه به شمار می‌رود.

رزمایش بیت‌المقدس26 لرزه‌ بر دل دشمنان و آمریکا انداخت

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه رزمایش بیت‌المقدس26، اظهار کرد: اگر حضرت آقا می‌گوید به مذاکرات خوش‌بین نیستم دلیلش این است که آقا می‌داند استکبار هیچ‌گاه با جمهوری اسلامی صلح نمی‌کند و خوی استکباری‌اش را کنار نمی‌گذارد تا با جمهوری اسلامی سر میز مذاکره بنشیند و صلح کند؛ چراکه آمریکا از جمهوری اسلامی ضربه کاری خورده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب مدل ساختار جهانی قدرت دوقطبی شرقی و غربی بود اما در این دوره جنگ و درگیری بین کشورها را شاهد نبودیم و عمده درگیری فعالیت جاسوسی و جنگ اطلاعاتی بود، قبل از انقلاب ایران مهمترین فرصت آمریکا بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نخستین مزیت کشور ما این بود که در شمال آب‌راه خلیج فارس و تنگه هرمز قرار داشت و می‌توانست مسیر انرژی را کنترل کند، آمریکا زمانی که می‌خواست پا روی گلوی کشوری بگذارد توسط ما از ورود کشتی آن‌ها جلوگیری می‌کرد و در وهله دوم وجود بیش از 30 هزار کیلومتر مرز مشترک با شوروی بود که به آمریکا کمک می‌کرد به تمام حرکات شوروی تسلط داشته باشد.

ایران تا پیش از انقلاب اسلامی بازار خوبی برای محصولات آمریکایی بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب بازار خوبی برای محصولات آمریکایی بود، اظهار کرد: هرچه در ایران فروخته می‌شد نفت برداشت می‌شد، البته کشور ما ژاندارم منطقه نیز بود یعنی اگر کشوری در منطقه می‌خواست علیه آمریکا باشد ایران مثل چماق بر سرش می‌کوبید.

امیر پوردستان تصریح کرد: ارتش ما جبهه جلویی ناتو در مقابل ورشو بود و هرگاه قرار شد جنگی بین شوروی و آمریکا در گیرد این وظیفه ارتش ایران بود که زمین بدهد و زمان بگیرد تا ناتو خودش را به سواحل چابهار برساند و ایران صحنه درگیری شوروی و آمریکا شود؛ علاوه بر این انقلاب حرف‌های جدیدی هم داشت و نفی سلطه، ولایت‌فقیه، حکومت و مردمی سالاری دینی را وارد ادبیات سیاسی جهان کرد.

وی گفت: اینها می‌دانستند این مفاهیم در حوزه جغرافیایی مرزهای ما نمی‌ماند و از مرزهای ما صادر شده و آن‌ها را با چالش مواجه می‌کند، برای همین از 23 بهمن مقابله با ایران را آغاز کردند چرا که ایران مانند لقمه‌ای از دست آمریکا خارج شده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: نخستین قدم آمریکا محاصره اقتصادی بود که کلیدهای اقتصادی را به روی ما بست و بعد از ما را منزوی ساخت البته این کار را در گذشته روی شوروی پیاده کرده بود که پیمان‌های ورشو، فیتو، سنتو و وتو را در مقابل شوروی پیاده کردند و دیدند موفق نشدند موج ترور را در ایران به راه انداختند و نهایتاً گزینه نظامی را روی ما پیاده کردند ولی مردم با روح ولایتمداری و با دستورات امام راحل در مقابل این‌ها ایستادند.

همه مسئولان و مردم باید در مقابل جبهه جنگ نرم و جنگ فرهنگی حالت پدافندی بگیرند

امیر پوردستان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با فرماندهی مقام معظم رهبری بر همان صراط مستقیم ایستاده است و آمریکا دست‌بردار نیست چرا که آنها زخم‌ خورده هستند، تصریح کرد: اینها را گفتم تا احساس نکنید مقابله و جنگ با استکبار تمام شده؛ درست است که آنها به دلیل قرار گرفتن در پیچ تاریخی راهبرد خودشان را عوض کردند، اینها با افغانستان و عراق کاری نداشند اما چون می‌دانستند جمهوری اسلامی لقمه گلوگیری است به این کشورها حمله کردند و راهبرد جنگ نرم یعنی اقتصادی و جنگ نرم یعنی جنگ فرهنگی را به پیش گرفتند، اگر آقا گفت سال اقتصاد و فرهنگ منظورشان این بود که تمام نیروها و مدیریت کشور و مردم در مقابل این 2 جبهه حالت پدافندی بگیرند.

جنگ ایران و آمریکا تمام شدنی نیست

وی با تاکید بر اینکه جنگ ایران و آمریکا تمام شدنی نیست، اظهار کرد: در آن رسالت و مأموریت واقف‌تر شوید و با حضور اساتید آموزش‌ها به جوانان انتقال داده شود؛ امام علی (ع) می‌فرمایند بحث را یکبار می‌گویم و هزار بار تکرار می‌کنم بنابراین شما هزارباره باید در یگان‌های خودتان این رزمایش را تکرار کنید، اکنون خیلی از افسران جوان منتظر هستند این آموزش‌ها را به آن‌ها منتقل کنید و دست آنها را بگیرید و بالا بکشید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: به نظر شما چرا امارت این همه تجهیزات نظامی خریداری می‌کند، بحرین و دیگر کشورها برای چه این همه تجهیزات نظامی نیز خریداری می‌کنند اینها پازلی است که هر وقت شرایط مهیا شد جنگ سخت را در دستور کارشان قرار دهند، ما با آمادگی خودمان باید در مقابل این پازل قد علم کنیم.

امیر پوردستان در پایان بیان کرد: این را بدانید این رزمایش را دست کم نگیرید، با این رزمایش لرزه‌ای را بر دل دشمنان و آمریکا انداختید، این کار را سبک نگیرید شما دل مردم را شاد کردید این آمادگی‌ها را باید حفظ کرده و انتقال دهید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon