مزارع پرورش ماهی مازندران با کم آبی مواجه است

مزارع پرورش ماهی مازندران با کم آبی مواجه است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به بحران کم آبی در فصل گرمای استان، گفت: مزارع پرورش ماهی مازندران با کم آبی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، حسن حبیب نژاد در جلسه بررسی مشکلات کم آبی مزارع پرورش ماهی مازندران اظهار کرد: حدود 28 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در استان وجود دارد.

وی میزان تولید این مزرعه های پرورشی را بالغ بر 67 هزار تن اعلام کرد که ارزش آن معادل چهار هزار و 850 میلیارد ریال است.

ابراهیم یخکشی، مدیر عامل آب منطقه ای مازندران  نیز با اشاره به محدودیت تامین آب در برخی از مناطق با توجه به کاهش 10 درصدی بارندگی و کاهش حدود 30 درصد آبدهی رودخانه ها گفت: همه تلاش خود را جهت تامین آب بهره برداران خود در بخش مختلف از جمله آبزی پروری انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مزرعه پرورش ماهی در استان از جمله آب بندان ها چند منظوره هستند و این امر نیاز مند تعامل بین بهره برداران مختلف با  مدیریت آب هر یک از مناطق هستند، تاکید کرد: همراهی و همفکری بهره برداران با مامورین و متولیان آب می تواند میزان خسارت احتمالی را به حداقل برساند  و از آب ذخیره شده و موجود حداکثر استفاده صورت گیرد.

در  این جلسه مقرر شد کمیته مشترکی مرکب از مدیران و کارشناسان ذیربط دو دستگاه با هدف بررسی مسائل و مشکلات آب مورد نیاز هر یک از مزارع پرورش ماهی تشکیل و تصمیمات مناسب اتخاذ شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon