زیر یک سقف ولی جدا از هم/ کودکی که در این میان نابود می‌شود


طلاق

خبرگزاری تسنیم : این روز‌ها موضوع طلاق عاطفی دربین مردم باب شده و زن و مرد زیر یک سقف زندگی می کنند ولی کاری به هم نداشته و گویی از هم جدا هستند و تنها به فکر خود هستند و تعهدی نسبت به فرد مقابل خود ندارند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، این روز ها موضوع طلاق عام شده و به شکلی می توان گفت قبح آن شکسته است در واقع افراد برای اینکه به هر شکی حرف خود را به کرسی بنشانند  و گاهی از روی لجبازی اقدام به دادن درخواست طلاق کرده تا از همسر خود جدا شده و زندگی مستقل و بدون تعهد داشته باشند حال در این میان موضوعی تحت عنوان "طلاق عاطفی" مطرح است که امروزه بیش از بیش شاهد آن هستیم.

طلاق عاطفی به سردی رابطه میان زن و شوهر گفته می‌شود. در این رابطه ضعف ارتباط عاطفی زن و شوهر منجر می‌شود به سردی تمامی روابطی که یک زوج می‌توانند با هم داشته باشند مانند رابطه روحی، جسمی، عاطفی و حتی گفتاری می‌شود که این امر به این مانند است که زناشویی افراد تنها منحصر به درج نام آنها در شناسنامه طرفین است.

طلاق عاطفی معمولا از شکایت و گله‌گذاری زوج‌ها نسبت به هم شروع می‌شود و این امر کم کم به جایی می رسد که زن و مرد به این نتیجه می رسند که بهتر است توجهی به یکدیگر نداشته باشند و یکدیگر را نبینند.

زن و مرد در این راستا مانند یک فرد  مجرد زندگی کرده و گویی زوجی ندارند و هیچ حسی نسبت به خانه و خانواده نداشته و تنها به خود و زندگی شخصی خود می اندیشند و فرد برای اینکه به همسر خود توجهی کند دلیلی ندارد و خود را جدا از فرد مقابل دانسته ولی با او زیر یک سقف زندگی می‌کند و اسم این زندگی را زندگی مشترک می داند ولی باید گفت این امر به معنای طلاق عاطفی است.

حال موضوعی که مورد توجه است این بوده که چرا زن و مرد باید زندگی مشترکی که یک روز با عشق و علاقه شروع کردند و ممکن است ثمره آن یک کودک باشد با لجبازی و بی‌مسئولیتی نابود کنند چرا که این افراد نه تنها در  برابر خود بلکه در مقابل آینده کودکشان و تأثیراتی که روی آنها می گذارد مسئول است!

کودکی که در خانواده‌ای که دچار طلاق عاطفی شده همانند کودک طلاق آسیب می بیند و مادر و پدر از این امر بی خبر بوده و دست از لجبازی و خودخواهی خود برنداشته‌اند ولی باید گفت که هر محبتی جایگزین محبت پدر و مادر در کنار هم نیست.

زن و مرد در طلاق عاطفی برای خود خط قرمز‌هایی مشخص می کنند تا حد امکان از هم دور باشند درست است که آنها زیر یک سقف و تحت زندگی زناشویی زندگی می کنند ولی از هم جدا هستند.

آمار طلاق عاطفی در کشورما از طلاق قانونی بیشتر است چرا که زن و مرد بدون اینکه به دادگاه رفته و پرونده و نزاعی پیش بیاید خود را دور از فرد مقابلش می داند. این در حالی است که این پدیده نوظهور تبدیل به معضلی ناشناخته شده است که هیچ کس به آن توجه نکرده و هر روز ریشه هر زندگی زناشویی را می سوزاند!

زن و مرد در این میان باید ارتباط عاطفی زناشویی خود را نه تنها به خاطر خود بلکه برای تحکیم خانواده و آینده فرزندانشان تقویت کنند و دست از لجبازی برداشته و بدانند که زندگی مشترک مانند میدان جنگ، انتقام گرفتن و به کرسی نشاندن حرفشان نیست بلکه باید تلاش کنند تا هر روز این ارتباط باعث خوشبختی آنها و ساخت آینده فرزندانشان شود.

در واقع کودکان بی‌گناه هستند و در این میان ضربه و آسیب می بینند و نباید این مهم را فراموش کرد. امید است روز به روز  شاهد تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش طلاق عاطفی در کشور باشیم.

انسیه آبشاری،بخش اجتماعی خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon