امام (ره) "مرگ بر آمریکا" را یک عبادت سیاسی می‌دانست


امام (ره) "مرگ بر آمریکا" را یک عبادت سیاسی می‌دانست

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: امام (ره) مرگ بر آمریکا را یک عبادت می‌دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سید حمید روحانی در سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به مراسم سالگرد 14 و 15 خرداد اظهار کرد: مردم در ان روز  جان خود را برای دفاع از آرمان های انقلاب فدا کردند و این موضوع بسیار مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با نقل قولی و خاطره ای از امام راحل تصریح کرد: در شب 12 محرم بود که امام به قم آمد، در آن شب امام به راز و نیاز پرداختند و در همان شب که کماندوهای شاه به بیت امام حمله کردند و اجازه برگزاری مراسم عزادارای را ندادند.

حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: امام بلافاصله به بیرون از خانه امدند و اجازه ندادند که نیروهای شاه به خانواده و بیت ایشان تجاوز کنند و پس از این موضوع خبر دستگیری امام بلافاصله در سراسر قم پیچید.

وی به گزارش ساواک در این زمینه اشاره کرد و افزود: بیش از 40 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند و تظاهرات بسیار زیادی شکل گرفت و در این راهپیمایی شهدای بسیار زیادی تقدیم انقلاب شد و افراد بسیار زیادی جان خودشان را تقدیم امام راحل کردند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به دفاع مردم از امام راحل اشاره کرد و گفت: در این تظاهرات افراد بسیار تحصیل کرده ای حضور داشتند و آن ها در پی رد و توطئه آمریکا تلاش کردند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: آمریکایی ها پیشنهاداتی را به ایران داده بود که به ظاهر می خواهد از ملت ایران دفاع کند اما هدف اصلی این پیشنهاد وابستگی شدید به آمریکایی ها بود، امام امام (ره) با نهضت خود توانست مسیر تاریخ انقلاب اسلامی را تغییر دهد و این موضوع بسیار مهم و اساسی است.

وی به ذلت ناپذیری مردم ایران در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: ملت ایران بارها تاکید کرده اند که رنگ ها نمی تواند ان ها را فریب دهد و آرمان های انقلاب اسلامی ارزش بسیار بیشتری دارند.

این مورخ شناس تصریح کرد: مردم در روز 15 خرداد 42 آخرین حرف های خود را به شاه گفتند و نشان دادند که هیچ کلامی دیگر با ان ها ندارند و مردم از آن روز تا روزی که رژیم شاه را سرنگون کردند دست رد بر سینه نامحران این کشور زدند.

وی با اشاره به اینکه مردمی که در روز 15 خرداد حضور داشتند از تمامی داشته های خود عبور کرده بودند خاطر نشان کرد: آن ها می دانستند که این راه هیچ منافعی برای آن ها به همراه ندارد و هدف آن ها یک هدف الهی و دفاع از اسلام بود.

حجت الاسلام روحانی به پیروی این مردم از قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: ان عزیزانی که در 15 خرداد 42 به شهادت رسیدند پیام های بسیار زیادی را از جمله ایستادگی را برای انقلاب به ارمغان اوردند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران استقلال خود را با هیچ کشوری معاوضه نمی کند تصریح کرد: این موضوعی است که از تاریخ گذشته به ما به ارث رسیده است و در شرایط فعلی نیز این موضوع رقم نمی خورد.

وی گفت: عقلانیت به معنای دفاع از آرمان های انقلاب است و این موضوع نباید مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی عنوان می‌کنند نباید مردم را با شلاق به بهشت برد تصریح کرد: کار ما به کجا رسیده که مسئولان کشور این حرف ها را بزنند، در مهر ماه سال 58 خبرنگار خارجی از امام همین سئوال را کرد و امام گفتند اگر ما افراد فاسد را کنترل می کنیم به این دلیل است که این افراد در جامعه فرهنگ خود را ترویج ندهند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: ما اجازه نمی دهیم کشور به سمت فساد پیش برود و در مقابل با فساد با هر وسیله ای ایستادگی می‌کنیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به شخصیت برجسته امام (ره) عنوان کرد: امام در عرفان و معنویت به گونه ای غرق نشد که سیاست را فراموش کند و همین موضوع در باره سیاست نیز صدق می کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در همین مذاکرات در صدد بود تا ملت ایران را خوار و خفیف کند تصریح کرد: برخی از مسئولان با آمریکایی ها عکس می گیرند و فکر می کنند این موضوع افتخار است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon