توقف عرضه اولیه در بورس تا تثبیت کامل بازار سرمایه

توقف عرضه اولیه در بورس تا تثبیت کامل بازار سرمایه

خبرگزاری تسنیم: مدیر نظارت بر بازارها و بورس‌های سازمان بورس با توجه به وجود شایعاتی در خصوص عرضه اولیه سهام برخی شرکتها در فرابورس طی هفته‌های آینده گفت: تا ثبات کامل بازار سرمایه عرضه اولیه‌ای در بورس و فرابورس انجام نخواهد شد.

محمودرضا خواجه نصیری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: از جمله مطالبات فعالین بازار سرمایه این است که عرضه اولیه سهام شرکتها در شرایط کنونی، موجب خروج نقدینگی از بورس می شود و در حال حاضر ورود سهام جدید به بازار سهام موجب برهم خوردن تعادل معاملات خواهد شد که این موضوع جای بحث و بررسی دارد.
مدیر نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس با اشاره به این که این نگرانی فعالین بازار سرمایه بجاست افزود: وضعیت کنونی معاملات بورس در شرایط ثبات نسبی قرار دارد و نوسانات شاخص تقریبا کنترل شده است.
وی در خصوص شرایط ثبات کامل بورس نیز گفت: بالا رفتن حجم و ارزش معاملات، ورود نقدینگی جدید و نیز رشد اندک قیمتها در بورس از نشانه های تثبیت بازار سرمایه است که وقوع این موارد بازار سهام را به نقطه ای می رساند که بورس کشش و پذیرش سهام جدید را خواهد داشت.
مدیر نظارت بر بازارها و بورس‌های سازمان بورس اضافه کرد: در حال حاضر نوسانات بورس محدود شده است و رفته رفته معاملات بازار سرمایه وارد کانال با ثبات تری می شود و برای رسیدن به بازار پررونق، بورس نیاز به محرک دارد تا از حالت با ثبات متوسط به ثبات پرقدرت تبدیل شود.
به گفته خواجه نصیری؛ انتشار گزارش 3 ماهه شرکتها در تیرماه، تصمیمات حمایتی دولت در خصوص صنایع مختلف و نیز فعل و انفعالات سیاسی و رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات سیاسی از جمله این محرکها و موارد ایجاد ثبات بیشتر در بازار سرمایه در هفته های آینده خواهد بود.
وی در ادامه گفت: با توجه به این که صندوقهای ویژه بازارگردانی با طرحی جدید از هفته آینده شروع بکار می کنند، انتظار می رود با تزریق نقدینگی و نیز با مزیتهایی که حقوقی ها ایجاد می کنند به نقدشوندگی سهام در بورس کمک شود که این موضوع یکی از مواردی است که در رونق بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه