پارلمان عراق پنجشنبه جلسه فوق العاده دارد

پارلمان عراق پنجشنبه جلسه فوق العاده دارد

خبرگزاری تسنیم: پارلمان عراق برای روز ۵ شنبه جلسه‌ای فوق العاده تشکیل خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، پارلمان عراق روز 5 شنبه به منظور بررسی آخرین تحولات جاری عراق و رسیدگی به در خواست ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق برای اعلام حالت فوق العاده تشکیل جلسه خواهد داد.

مجلس نمایندگان عراق امروز اعلام کرد: در روز 5شنبه آینده به منظور بررسی آخرین تحولات امنیتی جاری عراق و به خواست ریاست جمهوری و نخست وزیری این کشور پرلمان عراق تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داشت.

شبکه خبری العراقیه هم با اعلام خبری فوری در این باره اعلام کرد: در پی تشدید بحران امنیتی در مناطق شمالی بغداد پارلمان عراق روز 5 شنبه تشکیل جلسه فوق العاده می دهد.

امروز عراق روز بسیار نا آرامی را پشت سرنهاد به گونه ای که در بخش اعظم شهرهای شمالی این کشور گروه های تروریستی با نیروهای نظامی و ارتش عراق درگیر هستند. دولت عراق در تمام بخش های این کشور آماده باش و بسیج عمومی اعلام کرد.

دولت عراق از پارلمان این کشور خواسته است به دلیل اوضاع نا آرام در بخش های مختلف شمال عراق فورا ً تشکیل جلسه دهد و برای اعلام آماده باش سراسری در این کشور اقدام شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از موصل ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل هم اکنون در کنترل کامل نیروهای داعش است، همچنین گزارش ها از قطع شدن پخش برنامه های شبکه های ماهواره ای سما موصل و نینوا و الغد خبر داده اند.

براساس آخرین خبرهای در این رابطه مراکز امنیتی و نهاد های رسمی و دولتی عراق در شهر موصل هم اکنون به کنترل کامل گروه های داعش در آمده است.

رویترز هم در این باره اعلام کرده است: اثیل النجیفی استاندار نینوا هم در داخل مقر خود در ساختمان استانداری از سوی گروه های داعش
محاصره شده بود اما سرانجام وی موفق به فرار از حلقه محاصره نیروهای داعش شده است.

انتهای پیام/پ

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان