عمار حکیم: عراق به راهبرد امنیتی شفاف نیاز دارد

عمار حکیم: عراق به راهبرد امنیتی شفاف نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که عراق برای حل و فصل اوضاع امنیتی کشور به راهبرد امنیتی روشنی نیاز دارد و راه حل نظامی کافی نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سومریه نیوز، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که راه حل اوضاع نابسامان امنیتی کشور، طرح راهبردی روشن است و حل مشکلات امنیتی موجود فقط به گزینه نظامی محدود نمی شود.

وی در سخنانی به مناسبت میلاد امام زمان (عج) تاکید کرد که ما علاوه بر راه حل نظامی به راهبرد امنیتی روشنی و نیز راه حل سیاسی و خدماتی نیاز داریم تا  امنیت و آسایش را به مردم عراق بازگردانیم.

حکیم همچنین تاکید کرد که باید بین نیروهای تروریستی داعش و نیروهای عشایری و شهروندان عراقی که خواسته های خود را مطرح کرده و به اوضاع موجود اعتراض کردند،

تفاوت قائل شد زیرا نمی توان مردمی را که درخواست هایی دارند، دشمن دانست و چه بسا برخی از آنان به صف نیروهای ملی برای مقابله با تروریست ها ملحق شوند.

عراق نیازمند هماهنگی با همسایگان است

وی همچنین تاکید کرد که عراق برای مقابله با حملات شدید تروریستی به هماهنگی با کشورهای همسایه و اقلیم کردستان عراق نیاز دارد زیرا این حملات همه را بدون استثناء به آتش خواهد کشید.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گروه‌های شهید محراب را نیز به هوشیاری و هماهنگی با نهادهای امنیتی فراخواند.

این در حالی است که تنش امنیتی عراق موجب شد نوری مالکی نخست وزیر این کشور دو روز پیش در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام کند زیرا افراد مسلح داعش به طور کامل استان نینوا را به تسلط در آورده و به سمت صلاح الدین پیش رفته و برخی مناطق آن را نیز در اختیار گرفتند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان