مذاکرات هسته‌ای به نقاط حساسی رسیده است

مذاکرات هسته‌ای به نقاط حساسی رسیده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای به نقاط حساسی رسیده، درک صحیح از واقعیت به طرفین کمک می‌کند تا به توافق جامع و پایدار حول این موضوع دست یابند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار "اودیل سوگ" معاون کمیسیون امورخارجه مجلس ملی فرانسه ضمن خوشامدگویی به هیئت فرانسوی و اشاره به ضرورت انجام دیدارهای بیشتر به منظور افزایش درک متقابل از مسائل پیش‌روی دو کشور، گفت: ایران و فرانسه از ظرفیت‌های سیاسی فراوانی برای اثرگذاری در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار هستند که همین امر می‌تواند بستر همکاری و تعامل سازنده میان دو کشور قرار گیرد.

وی افزود: تعامل سازنده براساس احترام متقابل، منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی، مبنای روابط جمهوری اسلامی ایران در روابط با سایر کشورها است و در همین راستا مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی آمادگی لازم برای توسعه روابط خود با مجلس ملی فرانسه را دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه‌ای به‌ خصوص بحران عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران حمله تروریست‌ها به عراق را محکوم کرده و تصمیم دولت و ملت عراق در مقابله با تروریست‌ها و اعاده آرامش به کشور را بهترین روش برای حل این بحران می‌داند.

بروجردی گفت: خوشبختانه شورای امنیت سازمان ملل متحد با پی بردن به ماهیت تروریستی این گروه‌های تروریستی، حملات آنها را به ملت عراق محکوم کرده و از مردم عراق حمایت کرده است.

وی با اشاره به روند مذاکرات ایران با 1+5 و تأکید بر برداشت‌های نادرست کشورهای غربی در مورد بازداشتن ایران از حق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به وسیله ابزار تحریم و فشار، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر حفظ دستاوردهای علمی و حقوق هسته‌ای صلح‌آمیز خود در این مذاکرات تأکید کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، افزود: با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای به نقاط حساسی رسیده، درک صحیح از واقعیت به طرفین کمک می‌کند تا به توافق جامع و پایدار حول این موضوع دست یابند.

همچنین در این دیدار "اودیل سوگ" معاون کمیسیون امورخارجه مجلس ملی فرانسه ضمن تقدیم دعوتنامه رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه، از بروجردی برای سفر به این کشور دعوت کرد.

خانم "الیزابت گیگو" رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه در این دعوتنامه بر اهمیت سفر بروجردی برای تحکیم همکاری‌های فیمابین و ایجاد درک متقابل نسبت به مواضع و دیدگاه‌های دو کشور در مورد مسائل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرده است.

معاون کمیسیون امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با توجه به شراط جدید بین‌المللی، در آینده نزدیک شاهد ارتقای همکاری‌های ایران و فرانسه در ابعاد مختلف به ویژه در بعد پارلمانی باشیم.

طرفین در این دیدار در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه از جمله مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon