سبحانی‌نیا: نمایندگان اصرار کنند چاره‌ای جز اقدام درباره استیضاح وزیر علوم نداریم

سبحانی‌نیا: نمایندگان اصرار کنند چاره‌ای جز اقدام درباره استیضاح وزیر علوم نداریم

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف استیضاح وزیر علوم در جلسه علنی فردای خانه ملت خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در مورد آخرین خبرها از وضعیت استیضاح وزیر علوم در مجلس، گفت: بنده مسئول استیضاح وزرای دولت در هیئت رئیسه هستم و اکنون نیز استیضاح فرجی دانا در اختیار بنده است.

وی در مورد اعلام وصول شدن و یا نشدن استیضاح فرجی دانا در مجلس، تصریح کرد: باید منتظر باشیم تا فردا مشخص شود که نمایندگانی که استیضاح وزیر علوم را امضا کرده‌اند، بر استیضاح خود اصرار دارند یا خیر.

عضو هیئت رئیسه مجلس در همین زمینه تأکید کرد: اگر در جلسه علنی فردای مجلس، استیضاح کنندگان بر اعلام وصول استیضاح فرجی‌دانا اصرار داشته باشند، طبق قانون هیئت رئیسه چاره‌ای جز اینکه برای استیضاح اقدام کند، ندارد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با بیان اینکه استیضاح فرجی‌دانا به نظر استیضاح کنندگان بستگی دارد، گفت: هیچ جلسه حاشیه‌‌ای بین وزیر، استیضاح کنندگان و یا رئیس مجلس برای پیگیری استیضاح فرجی دانا وجود ندارد و استیضاح وی در جلسه علنی فردای مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

وی در مورد روند استیضاح وزرای دولت توسط نمایندگان مجلس، تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس طرح استیضاح وزرا باید به هیئت رئیسه تقدیم شود اما در حال حاضر روال این است که این طرح‌ها را به رئیس می‌دهند و فعلاً این‌طور است که معمولاً یکی از اعضای هیئت رئیسه مسئول استیضاح‌ها است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon