ابراهیم‌زاده: رحمتی فقط دروازه‌بان نیست، از او در چند جناح استفاده می‌کنیم

ابراهیم‌زاده: رحمتی فقط دروازه‌بان نیست، از او در چند جناح استفاده می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: رحمتی بازیکنی است که در چند جناح می‌توانیم از او استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال پیکان تهران که از روز دوشنبه به ترکیه سفر و اردوی خود را در این کشور برپا کرده، خود را برای لیگ چهاردهم آماده می‌کند و بازیکنان این تیم زیر نظر منصور ابراهیم‌زاده دستورات تاکتیکی را انجام می‌دهند.

سرمربی پیکان که این فصل گزینه چند تیم لیگ برتری بود اما در نهایت سر از پیکان درآورد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حضورش در پیکان، وضعیت و هدف‌گذاری این تیم، حضور مهدی رحمتی در جمع شاگردانش، اردوی این تیم در ترکیه و مسائل مربوط به تیم پیکان صحبت کرده است.

تسنیم: ابتدا درباره حضور در تیم پیکان و ادامه مربیگری‌تان در تهران بگویید. گفته بودید شاید دوباره به اصفهان بازگردید.

من موظف هستم در هر جایی که شرایط کار کردن باشد فعالیتم را ادامه دهم و برای مثبت بودن روند حرکتی فوتبال ایران تلاشم را به کار بگیرم. فرقی ندارد مربیگری‌ام در تهران باشد یا اصفهان، شیراز و شهرهای دیگر.

تسنیم: البته مانند فصل‌های گذشته دوباره صحبت حضورتان در تراکتورسازی بود که به سرانجام نرسید.

این مسئله‌ای است که هر سال وجود دارد و همه در جریان این موضوع هستند. مهم‌ترین بحث که در این خصوص باید درباره آن صحبت کنیم این است که همه ما مربیان و بازیکنان باید در هر باشگاه و تیمی که حضور داریم استراتژی آن تیم باشگاهی یا ملی را پیش ببریم. وقتی به تیمی می‌رویم باید برای پیشبرد اهداف آن تیم راهکار ارائه کنیم.

تسنیم: راهکارتان برای پیشبرد اهداف پیکان چیست؟

تیم ما بعد از صعود دوباره به لیگ برتر یک هدف بسیار مهم دارد که ابتدا ثبات برای بقا در این لیگ است. برای این کار باید فرهنگ را در این تیم تغییر دهیم تا هر دفعه در مرحله سقوط و صعود نباشیم. برای تغییر این فرهنگ به بازیکنانی نیاز داشتیم که در این تیم به من کمک کنند. دومین هدف هم حضور در رتبه‌های بالای جدول است و مطمئناً با این هدف کارمان برای ثبات در لیگ راحت‌تر می‌شود.

تسنیم: اما این در شرایطی است که ثنایی، مدیرعامل باشگاه‌ پیکان اعلام کرده باید سهمیه آسیایی بگیرید یا حداقل جزو 6 تیم بالای جدول باشید.

انتظار همان هدف‌گذاری است. همه درس می‌خوانند و تلاش می‌کنند وارد دانشگاه شوند اما ظرفیت دانشگاه محدود است. شاید همه نمره 20 را بگیرند، اما شکل این نمره فرق دارد. این مسائل به تلاش‌مان بستگی دارد و کسب سهمیه آسیایی استراتژی باشگاه است که باید دید در کجای جدول قرار می‌گیریم. می‌گویند اگر برای نمره 20 درس بخوانی ممکن است 10 بگیری اما اگر برای نمره 10 درس بخوانی 5 می‌گیری. ما باید طوری درس بخوانیم و آماده شویم که در یک رتبه خوب در بالای قرار بگیریم.

تسنیم: تیم‌تان هم در فصل نقل‌وانتقالات سرو صدایی زیادی کرده است. با این موضوع موافقید؟

نمی‌دانم صدا را باید در مربی دید یا بازیکن، اما به نظرم صدا در هیچکدام از اینها نیست. صدا را باید زمانی شنید که تیم حرکت خوبی انجام می‌دهد و تمام بازیکنانی که جذب کرده‌ایم با هم همصدا باشند تا تیم صدای خوبی داشته باشد.

تسنیم: اما رحمتی بمب نقل‌وانتقالات این فصل بود که به تیم شما پیوست و قراردادش سر و صدای زیادی کرد. چه اتفاقی افتاد که سراغ این دروازه‌بان رفتید و تصمیم گرفتید او را جذب کنید؟

وقتی مطلع شدیم رحمتی دیگر نمی‌خواهد در استقلال باشد و قصد جدایی دارد، از باشگاه خواستم این بازیکن را جذب کند. رحمتی فقط دروازه‌بان تیم ما نیست و بازیکنی است که در چند جناح از او استفاده خواهیم کرد و می‌تواند به پیکان کمک کند. حضورش درون دروازه کمک بزرگی است و علاوه بر آن شخصیت بزرگی که دارد که می‌تواند با بازیکنان ارتباط برقرار و به آنها کمک کند. برخی بازیکنان شاخصه‌هایی دارند که وقتی به تیمی می‌روند سایر بازیکنان نیز دوست دارند جذب آن تیم شوند. این فوایدی است که نه تنها رحمتی دارد، بلکه در بازیکنانی چون نصرتی، سعید دقیقی و دیگر بازیکنانی که جذب تیم ما شدند وجود دارد.

تسنیم: رحمتی با توجه به مشکلاتی که برایش به وجود آمد و تیم ملی را از دست داد، به فکر بازگشت به تیم ملی است. در این راه می‌توانید به او کمک کنید؟

 اولین کسی که می‌تواند به فردی کمک کند، خود آن شخص است. چیزی که من در رحمتی می‌بینم مشخص است این بازیکن توانایی‌اش را دارد که با اراده در مسیر جدیدی قرار بگیرد و راهش را ادامه دهد. وظیفه من هم این است در بخش‌های فنی و تاکتیکی با رحمتی کار کنم. در تیم همه بچه‌ها باید کمک کنند تا رشد کنیم.

تسنیم: در خصوص اردوی ترکیه هم بگویید. در این اردو چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

هدف‌مان از اردویی که در ترکیه برپا کرده‌ایم و از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده برگزاری تمرینات خوب و انجام بازی دوستانه است. سه بازی دوستانه برای تیم در نظر گرفته‌ایم که یکی از این بازی‌ها انجام شد و دو دیدار دیگر خواهیم داشت. بازی‌های تدارکاتی نیز به این شکل است که حریفان‌مان از آسان به سخت تغییر پیدا می‌کنند تا تیم محک خوبی بخورد.

تسنیم: این اردو تیم شما را به خوبی آماده می‌کند؟

باید بتوانیم به خوبی آماده شویم، چون برنامه‌مان طوری تنظیم شده که تا آغاز اولین بازی‌مان در لیگ برتر 8 هفته تمرین کرده‌ایم و تا آن موقع تعداد بازی‌های تدارکاتی‌مان هم به 8 می‌رسد. این موضوع کمک می‌کند در شرایط مطلوبی وارد مسابقات لیگ شویم.

تسنیم: پس باید از هفته اول منتظر شکل اصلی تیم پیکان باشیم.

مسلماً شکل اصلی همه تیم‌ها را باید بعد از گذشت چند هفته دید. شاید تیم‌ها در هفته‌های اول هم شرایط خوبی داشته باشند و نتیجه بگیرند، اما شکل اصلی بعد از 4، 5 هفته مشخص می‌شود. در جام جهانی هم شرایط همین است و شکل اصلی تیم‌ها بعد از گذشت یک یا دو بازی مشخص شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon