فرازهایی از فرمایشات امام خمینی(ره) به‏ مناسبت روز عفاف و حجاب‏


فرازهایی از فرمایشات امام خمینی(ره) به‏ مناسبت روز عفاف و حجاب‏

خبرگزاری تسنیم: باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران مى‏ شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرازهایی از فرمایشات امام خمینی(ره) به‏ مناسبت روز عفاف و حجاب‏ به شرح ذیل است:

حضرت امام خمینی(ره):
بر همه ما مسؤولان، جلوگیرى از آزادى غربى که موجب تباهى جوانان مى ‏شود، واجب است‏‏.


  اسلام؛ پایه‏ گذار آزادى زن‏
اسلام بیش از هر چیزى به آزادى عنایت دارد و در اسلام خلاف آزادى نیست، الّا در چیزهایى که مخالف با عفت عمومى است.(1) اسلام با آزادى زن نه تنها موافق است، بلکه خود پایه ‏گذار آزادى زن در تمام ابعاد وجودى زن است.(2)

قوانین اسلام براى صلاح فرد و جامعه‏
خداوند، همان‏طورى‏ که قوانینى براى محدودیت مردها در حدود این‏که فساد بر آنها راه نیابد، دارد، براى زن‏ها هم (قوانینى) دارد؛ همه براى صلاح شماست، همه قوانین اسلامى براى صلاح جامعه است؛ همان‏طورى‏ که مرد باید از فساد اجتناب کند، زن هم باید از فساد اجتناب کند. زن‏ها نباید ملعبه دست جوان‏هاى هرزه قرار بگیرند، زن‏ها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خداى ناخواسته، بزک‏ کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند.(3)

  مخالفت اسلام با بى‏ عفتى؛ نه با آزادى‏
حجاب به‏ معناى متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامى است، با آزادى مخالفتى ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است، مخالفت دارد.(4)

  عفت و حیا؛ فطرى انسان‏
خود عفّت و حیاء و حُجْب از فطریات تمام عائله بشر است، چنانچه تهتّک و فحشا و بى‏ حیایى بر خلاف فطرت جمیع است، لهذا در نهاد عائله بشرى، عشق به عفّت و حیاء مخمور است و تنفر از هتک و بى ‏حیائى نیز مخمَّر است.(5)

حجاب؛ حافظ ارزشهاى زن و مرد
حجابى (را) که اسلام قرار داده است، براى حفظ آن ارزشهاى شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است - چه براى زن و چه براى مرد - براى این است که آن ارزشهاى واقعى که اینها دارند و ممکن است به‏ واسطه وسوسه ‏هاى شیطانى یا دستهاى فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال مى‏ شدند، این ارزشها زنده بشود.(6)

حجاب؛ حافظ شخصیت زن‏
در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست که چادر باشد، بلکه زن مى ‏تواند هر لباسى را که حجابش را به ‏وجود آورد، اختیار کند. ما نمى ‏توانیم و اسلام نمى‏ خواهد که زن به ‏عنوان یک شى‏ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام مى‏ خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمى ‏دهیم تا زنان فقط شیئی براى مردان و آلت هوسرانى باشند.(7)

مخالفت اسلام با آزادى غربى و وارداتى‏
این آزادى غربى است که هر کس، هر کارى دلش مى‏ خواهد، بکند، ولو این‏که فحشا باشد، ولو این‏که یک کارهایى باشد ناشایسته، اینطور آزادى در ایران نمى ‏تواند باشد.(8) این یک آزادى وارداتى است که از غرب آمده است، آزادى استعمارى است.(9)

رواج ‏دهندگان آزادى غربى؛ خیانتکارند
ما با ترقى زنان مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم، با کارهاى غلط مخالفیم.(10) آنهایى که مى ‏خواهند زن‏ها ملعبه مردان و ملعبه جوان‏هاى فاسد قرار بگیرند، خیانتکارند. زن‏ها نباید گول بخورند، زن‏ها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک ‏کرده بیرون برود؛ با سر باز و لخت. این مقام زن نیست، این عروسک ‏بازى است.(11)

وظیفه دولت در مخالفت با آزادى غربى‏
اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤساى جمهور ما بعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‏هاى خبرى و مطبوعات و مجله ‏ها، از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران مى‏ شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان، جلوگیرى از آنها واجب است و از آزادیهاى مخرب باید جلوگیرى شود و از آنچه در نظر شرع، حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف با حیثیت جمهورى اسلامى است، به ‏طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسؤول مى ‏باشند.(12)

1) صحیفه امام، ج 7، ص 139
2) صحیفه امام، ج 5، صص 417 - 418
3) صحیفه امام، ج 6، ص 301
4) صحیفه امام، ج 5، ص 541
5) شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص 279
6) صحیفه امام، ج 19، ص 185
7) صحیفه امام، ج 5، ص 294
8) صحیفه امام، ج 7، ص 536
9) صحیفه امام، ج 9، ص 463
10) صحیفه امام، ج 1، ص 305
11) صحیفه امام، ج 6، ص 301
12) صحیفه امام، ج 21، صص 435 - 436

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon