دروغ‌پردازی و واکنش متناقض آمریکا به کشتار در غزه و سقوط هواپیما در اوکراین

دروغ‌پردازی و واکنش متناقض آمریکا به کشتار در غزه و سقوط هواپیما در اوکراین

خبرگزاری تسنیم: یک وب‌سایت خبری در گزارشی به رویکرد متناقص واشنگتن و رسانه‌های غربی در واکنش به سقوط اخیر یک هواپیمای مسافربری در اوکراین و حملات اسرائیل با حمایت مالی واشنگتن علیه مردم غزه پرداخت و آمریکا را دروغ‌گو و ریاکار توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری «ورلد سوسیالیست» در گزارشی با عنوان «دروغ و ریاکاری آمریکا در قبال غزه و اوکراین» نوشت که در طول هفته گذشته، افکار عمومی با ریاکاری‌ها و دروغ پردازی‌های تاریخی دولت و رسانه‌های غربی بمباران شده است.

بر اساس این گزارش، دروغ پردازی‌های رسانه‌های غربی زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که شما واکنش این دولت‌ها به مرگ 298 مسافر و خدمه یک هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین را با عکس العمل این رسانه‌های غربی به کشتار جاری مردم غزه در حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائیل مقایسه می‌کنید؛ حملاتی که آمار تلفات آن بیش از دو برابر تلفات سقوط هواپیما در اوکراین گزارش شده است.

ورلد سوسیالیست نوشت که واکنش غربی ها در قبال سقوط هواپیمای مالزیایی بوئینگ 777 در اوکراین در تاریخ 17 ژوئیه جاری، در حالی است که روسیه و نیروهای مخالف کی‌یف که در حال درگیری در شرق اوکراین هستند در این زمینه متهم شده‌اند آن هم بدون وجود مدارک قابل اثبات؛ این خط‌مشی است که توسط دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اتخاذ شد و توسط رسانه‌های غربی نیز دنبال شد.

رئیس جمهور آمریکا در اولین بیانیه خود در واکنش به سقوط این هواپیما در اوکراین، تلفات این حادثه را دلخراش و وحشتناک توصیف کرد و رسانه‌ها نیز در ادامه پوشش این خبر، به ارائه شرح حال قربانیان این سقوط و گزارش‌هایی درباره واکنش‌های مردم سراسر جهان به این حادثه پرداختند.

این وب‌سایت خبری نوشته که مرگ 298 نفر از مردم بی‌گناه به هر دلیلی که باشد، یک تراژدی وحشتناک است اما در تضاد با واکنش بی‌رحمانه و سنگدلانه واشنگتن و رسانه‌های غربی به کشتاری است که با تأمین بودجه دولت آمریکا و توسط ارتش رژیم اسرائیل در غزه جاری است و در حال حاضر نیز تلفات این حملات نزدیک به 700 فلسطینی شده است؛ تلفاتی که اکثریت آنها را غیرنظامیان بی‌دفاعی تشکیل می‌دهد که هویت آنها تا حد بسیار زیادی ثبت نشده و عذاب و شکنجه روحی عزیزان آنها نیز در کل نادیده گرفته شده است.

در ادامه این گزارش به اظهارات اخیر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه وی با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» اشاره شده است؛ کری در این مصاحبه اتهامات طرح‌شده را مبنی بر اینکه کشتار جمعی در غزه یک قتل‌عام و یک جنایت جنگی است نادیده گرفت.

*چک سفیدامضای دولت آمریکا برای قتل‌عام بیشتر اسرائیل در غزه

ورلد سوسیالیست نوشته است که همین دولت آمریکا که درباره تلفات جانی سقوط هواپیما در اوکراین ابراز نگرانی می‌کند و تحریک آمیزترین اتهامات در زمینه مسئولیت‌های اخلاقی را علیه روسیه مطرح می‌کند، کاملاً شریک جرم کشتاری است که در غزه اتفاق می‌افتد؛ دولت آمریکا در خدمت اسرائیل خونخوار است و این حمایت نه‌تنها شامل حمایت سیاسی می‌شود، بلکه به‌منزله چک سفیدامضایی است که معنای آن صدور مجوز برای قتل‌عام بیشتر اسرائیل در غزه است.

در این گزارش با اشاره به اینکه دولت واشنگتن در مقایسه با سایر دولت‌های جهانی، کمترین جایگاه را برای سخنرانی درباره موضوع اخلاق دارد، آمده است که نه‌تنها دولت اوباما مستقیماً شریک جرم بمباران‌ها و تخریب جاری منازل، بیمارستان‌ها، مساجد و انسان‌ها در غزه است، بلکه خود دولت آمریکا نیز در طول دهه گذشته عملیات‌های نظامی را در خاورمیانه اجرا کرده است که بیشتر تلفات این حملات نظامی را غیرنظامیان بی‌گناه تشکیل داده‌اند.

بر این اساس، آمریکا و اوکراین، دولت مسکو را به‌دلیل سقوط هواپیمای مسافربری مالزی متهم کرده و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را مسئول این سقوط معرفی کرده‌اند؛ تاکنون این اتهامات ضدروسی صرفاً بر اساس فیلم‌هایی شکل گرفته است که توسط سرویس اطلاعاتی اوکراین در یوتیوب قرار گرفته و این در حالی است که اتهامات قبلی طرح‌شده توسط اوکراین علیه مسکو نیز پیشتر دروغ از آب درآمده است.

*آمریکا در تلاش برای حذف مسکو و رسیدن به هژمونی جهانی و اوراسیا

ورلد سوسیالیست نوشت که واشنگتن نوعی سیاست تحریک آمیز را با هدف حذف روسیه به‌عنوان مانعی در مسیر تلاش خود برای رسیدن به هژمونی جهانی و اوراسیا پیش گرفته است؛ و آنچه مشخص است، این است که هدف اصلی آمریکا، آلمان و سایر متحدان واشنگتن این است که از تراژدی سقوط هواپیمای مالزی در راستای پیشبرد دستور کار نظامی و امپریالیسم خود در شرق اروپا و فراتر از آن بهره گیرند.

بر اساس این گزارش، تاریخ اخیر بارها ثابت کرده است که هیچ‌یک از گفته‌های واشنگتن و مقامات رسمی آمریکا را نباید معتبر دانست و هیچ دولتی در جهان به‌اندازه آمریکا در این‌همه دروغ فاحش گرفتار نشده است؛ اعتبار آمریکا به کمترین میزان بین خود آمریکایی‌ها رسیده است زیرا مردم آمریکا تجربه تلخ شروع جنگی فاجعه‌آمیز (در عراق) بر اساس دروغ وجود تسلیحات کشتار جمعی در این کشور را دارند.

در انتهای این گزارش همچنین آمده است که ادعاهای طرح‌شده توسط واشنگتن مبنی بر خشم آمریکا به تلفات جانی و یا نقضهای ادعایی صورت گرفته علیه حقوق بشر و دموکراسی در هر کشوری، همواره با تظاهر و ریاکاری همراه بوده است.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان