یک مسئول حماس: پیشرفت‌هایی در توافق آتش بس حاصل شده است

یک مسئول حماس: پیشرفت‌هایی در توافق آتش بس حاصل شده است

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع فلسطینی در تشکیلات خودگردان و جنبش حماس اعلام کردند که پیشرفت‌هایی در رابطه با توافق آتش بس در نوار غزه با تضمین‌های عربی- مصری و آمریکایی حاصل شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، برخی منابع فلسطینی گفتند که توافقی در سطح وسیع فلسطینی- عربی و بین المللی درباره توقف عملیات های اسرائیلی در نوار غزه با تضمین های عربی- مصری و آمریکایی حاصل شده است به گونه ای که آتش بس فوری برقرار و پس از آن حماس و بقیه گروه ها درباره آن گفت وگو نمایند.

یک مسئول در جنبش حماس گفت که پیشرفت هایی در گفت وگوهای جاری در قاهره برای پایان دادن به نبرد کنونی در نوار غزه حاصل شده است اما حماس خواهان تضمین هایی برای رفع محاصره نوار غزه است.

این مسئول حماس که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که فرصت دیگری برای وادار کردن اسرائیل به رفع محاصره نوار غزه وجود ندارد و ضروری است که ابتدا درباره اصول و بعد در خصوص جدول زمانی و ساز وکارهای تحقق آن توافق شود.

از سوی دیگر «اسامه حمدان» از مسئولان حماس گفت که هیچ تضمین آمریکایی برای رفع محاصره غزه وجود ندارد بلکه آنچه هست تنها وعده های آمریکا برای رفع محاصره است.

در همین رابطه «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته تاکید کرد که این جنبش هرگز برقراری آتش بس در غزه را نمی پذیرد مگر اینکه محاصره تحمیلی بر این منطقه رفع شود.

وی افزود که دو شرط برای خلع سلاح حماس وجود دارد: یکی اینکه اشغالگری پایان یابد و دوم اینکه اسرائیل خلع سلاح شود.

این در حالی است که منابع پزشکی در فلسطین اعلام کردند حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، بامداد امروز به شهادت دست‌کم 23 فلسطینی منجر شده است و در پی آن ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در صفحه کاربری خود در «فیس بوک» شمار شهدای فلسطینی را 718 نفر و مجروحان را 4563 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان