مقام آمریکایی: اختلافات بر سر آتش بس در غزه همچنان باقی است

مقام آمریکایی: اختلافات بر سر آتش بس در غزه همچنان باقی است

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد آمریکایی درباره بحران غزه و طرح آتش بس مصر گفت که اختلافات برای دستیابی به آتش بس در غزه همچنان باقی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی درباره بحران غزه و طرح آتش بس مصر گفت که اختلافات برای دستیابی به آتش بس در غزه همچنان باقی است و جان کری وزیر خارجه آمریکا برای مدتی نامحدود در منطقه باقی نمی‌ماند.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است در ادامه گفت: کری در آینده‌ای نزدیک به این نتیجه خواهد رسید که آیا طرفین درگیر در غزه تمایل به برقراری آتش بس دارند یا خیر.

جان کری وزیر خارجه آمریکا طی روزهای گذشته بارها به مصر و فلسطین اشغالی برای پیشبرد طرح مصر برای آتش بس بین حماس و اسرائیل سفر کرده و همچنین با همتایان قطری و ترکیه‌ای خود به منظور ترغیب جنبش حماس به قبول طرح پیشنهادی مصر چندین نوبت تماس تلفنی داشته است.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از جنبش مقاومت اسلامی حماس خواسته‌اند بدون هیچ پیش شرطی طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس در غزه را بپذیرد.

این در حالی است که رهبران جنبش حماس اعلام کرده‌اند که فقط در صورت رفع کامل محاصره غزه حاضر به قبول آتش بس با رژیم صهیونیستی خواهند شد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت