مصباح یزدی: راه رسیدن به سعادت، کارکردن برای خداست


مصباح یزدی: راه رسیدن به سعادت، کارکردن برای خداست

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مصباح یزدی گفت: اگر فکر ما همیشه دنبال لذائذ دنیوی نباشد و کارهای ما در دنیا برای خدا و در راه او باشد، می توانیم که به سعادت آخروی برسیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه جمعه در درس اخلاق ماه رمضان که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به رابطه دنیا و آخرت اظهار کرد: دنیا مانند مزرعه ای است که ما در آن چیزهایی می کاریم و در آخرت از محصولات این مزرعه برداشت می کنیم، اعمال دنیا، در آخرت منجر به نتیجه می شود و آخرت به دنبال دنیا می آید، زندگی انسان هم پایان ندارد، انسان در دنیا متولد می شود، اما زندگی آخرت، یک زندگی ابدی است.

وی تصریح کرد: اهل دنیا نگاهشان به دنیا این است که دنیا یک زمان محدودی است و یک روزی تمام می شود، لذا باید از فرصت دنیا برای لذت بردن استفاده کنند، اما اهل آخرت نگاهشان به دنیا این نیست که دنیا یک روزی تمام می شود، بلکه دنیا را یک فرایندی می دانند که به زندگی ابدی آخرت منتهی می شود، لذا اهل آخرت در دنیا به گونه ای عمل می کنند که در آخرت به سعادت برسند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم دلیل غفلت انسان ها از آخرت را سرگرم شدن به دنیا دانست و افزود: کسانی زندگی خودشان را صرف خوشی های دنیا می کنند که ایمان قوی ندارند، این افراد تنها رسیدن به لذائذ دنیوی برایشان اهمیت دارد، اگر فکر ما همیشه دنبال لذائذ دنیوی نباشد و کارهای ما در دنیا برای خدا و در راه او باشد، می توانیم که به سعادت آخروی برسیم ، عاشقان پست و مقام برای رسیدن به سعادت چاره ای جز تغییر روش زندگی ندارند.

وی تصریح کرد: محور فکری بیشتر ما انسان ها امروز بیشتر در حول مسائل دنیوی می چرخد، ما دنیا را از آخرت جدا می دانیم، لذا به آخرت بی توجهی می کنیم و فقط به دنبال لذائذ دنیوی هستیم، این در حالی است که بهشت و جهنم در آخرت وجود دارد وانسان ها در آخرت نتیجه اعمال شان را می بینند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به رابطه دنیا و آخرت بیان کرد: برخی نعمت های دنیا را نقد می بینند و نعمت های آخروی را نسیه می بینند، این دسته از افراد در بخش زیادی از عمرشان فقط به دنبال لذائذ دنیوی هستند، اما همین که به پیری رسیدند، به دنبال کارهای خیر هستند تا گذشته شان را جبران کنند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اهل آخرت خاطرنشان کرد: اهل آخرت هم به دنیا و هم به آخرت به چشم نقد نگاه می کنند، این افراد اعتقاد دارند که دنیا و آخرت با هم رابطه دارند و انسان در آخرت نتیجه اعمال دنیایش را می بیند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon