عریقات: موافقت اسرائیل با طرح آتش‌بس مصر یک مانور است

عریقات: موافقت اسرائیل با طرح آتش‌بس مصر یک مانور است

خبرگزاری تسنیم: مذاکره کننده ارشد فلسطینی روز جمعه موافقت رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس مصر را «مانور» توصیف و دلیل آن را ادامه جنایت علیه نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، «صائب عریقات» دیپلمات ارشد فلسطینی اعلام کرد اسرائیل مرتکب جنایات جنگی در نوار غزه شده و این رژیم اشغالگر باید به منشور کنوانسیون ژنو مصوب سال 1948 پایبند باشد و محاصره نوار غزه و جنگ علیه آن را متوقف کند.

صائب عریقات خاطرنشان کرد موافقت اسرائیل با طرح آتش‌بس مصر نوعی مانور است؛ به این دلیل که جنایات این رژیم ادامه دارد و ارتش اشغالگر 30 هزار سرباز خود را بعد از این طرح فراخوانده است.

مذاکره کننده ارشد فلسطینی افزود: حماس در حال حاضر دولتی ندارد بلکه فلسطین دارای یک دولت وحدت ملی است و ازاین‌رو جنگی که علیه نوار غزه آغاز شده است، علیه حماس نیست بلکه جنگ علیه دولت وحدت ملی محسوب می‌شود.

به‌گفته عریقات، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا درباره آتش‌بس گفت‌وگو می‌کند.

این مقام فلسطینی حوادث اخیر غزه را اشغال دوباره بخش‌های اعظمی از این منطقه محاصره شده ارزیابی و تصریح کرد آتش‌بس ممکن نیست؛ زیرا تانک‌های اسرائیلی تا 32 کیلومتر در داخل نوار غزه نفوذ کرده‌اند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان