ساخت یک اقامتگاه بوم‌گردی در کویر ۱۰۰ میلیون؛هتل ۲ ستاره ۲ میلیارد

ساخت یک اقامتگاه بوم‌گردی در کویر 100 میلیون؛هتل 2 ستاره 2 میلیارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری با اشاره به افزایش استقبال گردشگران خارج از بوم‌گردی گفت: ساخت یک اقامتگاه بوم‌گردی در کویر ۱۰۰میلیون تومان هزینه دارد درحالی که ساخت یک هتل ۲ ستاره ۲ میلیارد تومان خرج روی دست دولت می‌گذارد.

محمدعلی فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان این‌که از کویرها و بیابان‌های خوبی برخورداریم که 17 استان ما را دربر می‌گیرد، اظهار داشت‌: این ظرفیت ایران واقعاً بی‌نظیر است، کشور ما را 50 درصد سطح زمین و 50 درصد ارتفاع تشکیل داده است که نیمی از این 50 درصد سطح، کویر است یعنی مکانی که بسیاری از مردم دنیا از آن برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: دنبال این هستیم در کویرها که مردم سخت‌کوشی در آن هستند ولی به علت وضعیت آب و هوایی پایداری ندارند، مهاجرت معکوس ایجاد کنیم تا بسیاری از افرادی که از آنجا رفتند، برگردند؛ مهم‌ترین موضوع در کویر، مردمِ خودِ کویر هستند که با توجه فرهنگ غنی که این مردم کویری دارند و زبان، گویش، لباس، غذا و موسیقی محلی می‌توانند بسیاری از گردشگران جهان را به سمت کویر ایران بکشاند.

فیاضی ادامه داد: برای همین موضوع 2 سالی است که اقامتگاه‌های بوم گردی را جدی گرفتیم، استانداردهای آن تعریف و دستورالعمل آن تدوین و 32 مجوز تا کنون داده شده است و در حال حاضر این 32 اقامتگاه بوم‌گردی در حال فعالیت‌هستند و بیش‌تر آن‌ها در استان اصفهان و در کویر‌های منطقه خور و بیابانک قرار دارند.

مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری یادآور شد: اقامتگاه بوم‌گردی در گذشته فقط اقامت بود و گردشگر نمی‌رفت، ولی فعالیت‌های بوم‌گردی پیرامون آن از جمله غذا، لباس، آداب و موسیقی و فعالیت‌های طبیعت‌گردی مختص آنجا از جمله سافاری و شترسواری که در این دستورالعمل در نظر گرفته شده است موجب شده است که استقبال گردشگران خارجی از این نقاط افزایش یابد.

فیاضی خاطرنشان کرد: ساخت اقامتگاه ظرفیت خوبی است به طوری که یک هتل 2 ستاره، حداقل 2 میلیارد تومان هزینه دارد ولی یک اقامتگاه بوم‌گردی با 100 میلیون تومان می‌تواند آماده بهره‌برداری شود و با این مبلغ می‌توان یک خانه سنتی را آماده کرد، به هر حال ظرفیت خوبی ایجاد شده است و ما تلاش می‌کنیم توسعه یابد.

وی گفت: در حال حاضر شیوه‌نامه‌های اجرایی آن درحال تهیه است تا بتوانیم به سهولت بیشتری زمینه گسترش این اقامتگاه‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon