سالک: دشمنان فهمیدند که اشک برای امام حسین(ع) و انتظار فرج چه قدرتی ایجاد می‌کند

سالک: دشمنان فهمیدند که اشک برای امام حسین(ع) و انتظار فرج چه قدرتی ایجاد می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دشمنان می‌دانند عاشورا و اشک ریختن برای امام حسین(ع) چه قدرتی دارد و انتظار چه امیدی در جامعه ایجاد می کند. اسرا به امید دیدار مهدی(عج) زنده مانده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش بزرگ منتظران آزاده به مناسب سالروز بازگشت آزادگان به کشور، عصر روز دوشنبه 27 مرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا احراری جانشین بسیج حضرت ولی عصر و مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در لانه جاسوسی برگزار شد.

محمدرضا احراری جانشین بسیج حضرت ولی عصر در این همایش خطاب به خانواده آزادگان گفت: اسارت و آزادگی ما را یاد خانواده آل الله و اسرای کربلا می‌اندازد که اگر آنها نبودند ما نامی از کربلا نداشتیم و به قول معروف کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. اسارت شما آزادگان گرامی هم در تداوم انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشت و همه ما امروز مدیون مجاهدت‌های قبلی و یا آینده شما هستیم.

وی عنوان کرد: اگر دیروز در خاکریز های جنگ سخت مشغول جنگ با دشمنان بودیم، امروز در خاکریز جنگ نرم مشغول جنگ با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی هستیم. نقش شما و خانواده شما در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت بسیار مهم است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

احراری در پایان صحبت های خود گفت: از خداوند بزرگ می خواهم ما را ثابت قدم بداند و آخروعاقبت ما را به خیر کند تا بتوانیم بخشی از این فرهنگ را منتقل کنیم.

حجت السلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این همایش درباره آزادگی و آزادگان گفت: قرآن اصلی را بیان می‌کند که ماهیت آن وعده تحقق پذیر الهی است. قرآن می‌فرماید: «ای مومنان اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری و قدم های شما را ثابت می‌کند و ثبات قدم ناشی از ثبات قلب است. مومنان صاحب قلب سلیم هستند». از حضرت علی(ع) پرسیدند: «ایمان چیست که چهار ستون محکم و استوار برای آن قائل شدند». اولین درجه از ایمان صبر است.

حجت السلام سالک با بیان خاطره‌ای عنوان کرد: زمانی در زندان عادل آباد شیراز بودیم و در آنجا مارکسیست‌های اسلامی(منافقان)، حزب توده و فدایی خلق بودند. ما یک روز گفتیم چرا شما مارکسیست اسلامی هستید و آنها گفتند اسلام ما را تشویق به مبارزه می‌کند اما علم مبارزه ندارد. ما 150 نفر در یک بند بودیم و 30 نفر بچه شیعه بودیم و آیات صبر را نوشتیم. مبارزه در نگاه قرآن چهار طبقه دارد که شامل مخفی، نیمه مخفی، نیمه آشکار و آشکار می شود. ما با آیات قرآن ثابت کردیم که علم مبارزه را ما داریم و نه مارکسیست‌ها. اولین ستون ایمان صبر، دومی یقین و باور، سومی عدل و چهارمی جهاد است. زیرساخت هرکدام از این ستون‌ها چهار پایه دارد. صبر چهار پایه دارد عشق، خوف، پارسایی و انتظار. بنابراین ایمان 16 پایه دارد و مومن صاحب صبر، یقین، عدل و جهاد است.

وی ادامه داد: در خطبه 11 نهج البلاغه علی(ع) هنگام جنگ به محمد حنفیه می گوید که جمجمه ات را به همراه بدنت به خدا تقدیم کن؛ یعنی اندیشه ات را به همراه بدنت به خدا تقدیم کن؛ نوک بینی خود را نبیند و پایان کار را نگاه نکن. ایشان می فرماید دو پایت را محکم به زمین بکوبان. قرآن می فرماید مردان الهی می گویند پروردگار ما خداست و استقامت می کنیم. پیامبر می گوید فقط بگویید نیست خدایی جز الله تا رستگار شوید و این ها باید 16 هزار تن گلوله روی غزه و شلاق های صدام را تحمل کند. عزیزان آزاده ما باید 17 نوع شکنجه را تحمل می کردند.

سالک با اشاره به اظهارات نجفقلی حبیبی رئیس دانشگاه علامه درباره عزاداری عاشورا گفت: مایکل رانت، شیعه شناسی با 30 سال تجربه یک گزارش علیه ایران کار کرده و گفته است که باید در عاشورای امام حسین(ع) با روحانیان بی‌سواد و میدان‌دار در انتظار مهدی(عج) انحراف ایجاد کنیم. مسأله بعدی این است که در سال 2010 کاری کنیم که روحانیان از چشم مردم بیفتند. آنها می‌دانند عاشورا و اشک ریختن برای امام حسین(ع) چه قدرتی دارد و انتظار چه امیدی در جامعه ایجاد می کند. اسرا به امید دیدار مهدی(عج) زنده مانده اند.

وی افزود: امروز قرآن ما به دست یهودی‌های صهیونیست است تا به بچه‌ها یاد بدهند و علیه خودمان استفاده کنند تا به وهابیت تبدیل شود. اوباما گفت مقاومت در غزه باید خلع سلاح شود و نمی‌شود. داعش؛ اسرائیل دوم در منطقه است و انشاءالله از بین می‌رود. اگر از قرآن جدا شویم، تمام است. دیروز در جنگ نظامی اسیر بودیم و امروز در جنگ نرم هستیم و اسیریم. رمز موفقیت ما زمانی است که پشت سر رهبری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: سه غم سر دل آزادگان بود؛ اول به خاطر دوری از خانواده چون فرزندانشان بزرگ شدند و آنها را نمی شناسند. دوم تحمل مجموعه شکنجه‌ها و سختی ها اسارت است و سوم اینکه این آزادگان دل نگران انقلاب و اسلام بودند.

امیر سرتیپ نامی، مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: زنان در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشتند و حداقل 50 درصد سهم داشتند و در خط مقدم جبهه و در حفظ و حراست از خانواده بسیار کوشا بودند و برای رزمندگان اسیر امنیت فکری ایجاد کردند.

وی ادامه داد: کار آزادگان ما برگرفته از استراتژی عاشورا بود. شاید هر آزاده‌ای با شلاق‌های اولیه می‌شکست اما ایمان آنها مانع می‌شد. این آزادگان در خط مقدم جبهه و نوک تیز حمله به پیکان دشمن بودند. پس از دریافت خمپاره‌ها در محل درگیری، در اسارت هم به بدن آنها ضربه وارد می شد. ایستادگی این عزیزان باعث مأیوس شدن دشمن و منافقان کوردل می شد.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با اشاره به ابتدای جنگ در 31 شهریور 1359 گفت: صدام گلوله‌ای به صورت نمادین در آن سال شلیک کرد. عده ای اطراف تانک بودن. به آنها گفت هر زمانی که هواپیماهای عراق به سمت ایران حرکت کردند می توانید به من اطلاع دهید که تا چند روز دیگر کمر ایران را می‌شکنیم. روز سوم در اهواز و روزهای بعد تهران هستیم. این طرح با مقاومت بچه های ما به هیچ جایی نرسید و نیروهای مسلح توانستند نیروهای دشمن را پشت کرخه متوقف کنند و به تدریج عملیات آغاز کنند.

نامی در ادامه سخنانش تصریح کرد: دفاع مقدس ما سه محور حماسه، عقلانیت و معنویت داشت. رزمندگان اسلام به گونه‌ای عمل کردند که با عقلانیت اجازه حرکت به بیگانگان ندادند. ما در طول 24 سال گذشته که رهبر معظم انقلاب جلودار جبهه هستند، بدون درگیری توانستیم از جنگ ها عبور کنیم.

وی اظهار داشت: آمریکا تمام توان خود را با کشورهای هم پیمان در زمان جنگ به کار گرفت و ما به پیروزی رسیدیم. امروز خاکریز دشمن فرهنگی و فضای مجازی است و ما باید دقت کنیم که به صورت فعال وارد این فضا شویم. رژیم صهیونیستی با تمام تجهیزات مقابل این مقاومت نتوانست باایستد. امروزه هجوم فرهنگی علیه ایران استفاده می‌شود و اعتقاد به فرهنگ شهادت نیازمند کمک خانواده اسراست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل