ولایت‌فقیه فصل‌الخطاب در تمام امور کشور است


ولایت‌فقیه فصل‌الخطاب در تمام امور کشور است

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی کشور انحراف از مسیر ولایت فقیه را نادیده گرفتن اصول دانست و گفت: ولایت فقیه فصل‌الخطاب در تمامی امور کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در یادواره 257 کارمند شهید گیلان با بیان اینکه تکریم مقام شامخ شهدا وظیفه همگانی است، اظهار کرد: فرهنگ شهادت موجب هراس دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی به دنبال از بین بردن و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، افزود: دشمن در برابر ایمان و ولایت‌مداری رزمندگان تسلیم شد و شکست خورد.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر ولایت‌مداری رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: شهدا با ایثار و فداکاری دشمن را شکست دادند و حماسه‌های جاویدی آفریدند.

به گفته وی، تکیه بر ارزش‌ها، ایمان و اخلاص، عفت و تقوا، ولایت‌مداری، دنیا گریزی و استکبارستیزی از عوامل ماندگاری و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی برای همه دنیا مشخص است، گفت: امروز با تمام تحریم‌ها و کارشنی های غرب، در جایگاه بالایی در علوم مختلف قرار گرفته‌ایم.

ذوالنور با اشاره به چهار علت سقوط حکومت‌ها از دیدگاه امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن اصول مهمترین دلیل برای سقوط حکومت‌ها است، پس باید همه در کشور اسلامی به اصول پایبند باشند.

استاد حوزه و دانشگاه، انحراف از مسیر ولایت فقیه را نادیده گرفتن اصول دانست و گفت: ولایت فقیه فصل‌الخطاب در تمامی امور کشور است.

ذوالنور فراموشی اصول و توجه به فرع را دلیل دوم سقوط حکومت‌ها از دیدگاه امام علی(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: باید تمامی مسئولان در نظام اسلامی به نیازهای اصلی مردم توجه کنند.

وی توجه و جلو انداختن اراذل و عقب راندن افاضل را دلایل سوم و چهارم سقوط حکومت‌ها برشمرد و تصریح کرد: باید از مدیران ولایی و مکتبی بهره برد و استفاده از کسانیکه شایسته نیستند در حکومت اسلامی جایز نیست.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی کشور گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی تبعیت از ولایت فقیه الزامی است و در قانون اساسی نیز فصل‌الخطاب ولی فقیه و رئیس جمهور شخص دوم کشور است.

ذوالنور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهید رجایی و باهنر هرگز ذره‌ای از اصول عقب ننشستند و تابع ولی‌فقیه بودند.

انتهای پیام/ ب

 

 

 

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon