رشد ۸۳ درصدی فروش یک شرکت ابنیه و ساختمان

رشد 83 درصدی فروش یک شرکت ابنیه و ساختمان

خبرگزاری تسنیم: در اطلاعیه‌ای که از طریق سامانه کدال سازمان بورس منتشر شد مبلغ فروش شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز برای سال مالی منتهی به پایان سال مالی ۹۲ با ۸۳ درصد رشد نسبت به سال مالی پیش از آن همراه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در حالی که این روزها سهامداران بورسی خبرهای مربوط به صنعت ساختمان در بورس را زیرنظر خود قرار داده‌اند در اطلاعیه‌ای که از طریق سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد مبلغ فروش شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز برای سال مالی منتهی به پایان سال مالی 1392 با 83 درصد رشد نسبت به سال مالی پیش از آن ، به رقم 824 میلیارد و 468 میلیون ریال رسید.
بر اساس این گزارش؛ سود ناخالص این شرکت نیز پس از کسر بهای تمام شده آن طی سال مالی 1392 به رقم 550  میلیارد و 250 میلیون ریال بالغ شد تا این رقم پس از کسر هزینه های عمومی اداری به سود عملیاتی 455 میلیارد و 800 میلیون ریال برسد.
بر اساس این اطلاعیه؛ سود قبل از کسر مالیات این شرکت معادل 462 میلیارد و 809 میلیون ریال است که با توجه به صفر بودن مالیات شرکت سود خالص نیز معادل سود ناخالص شرکت است.
بنابراین گزارش سود قابل تخصیص این شرکت پس از کسر سایر کسورات به رقم 426 میلیارد و 94 میلیون ریال رسید و در پایان سال مالی سود انباشته ابنیه شاندیز  به 402 میلیارد و 954 میلیون ریال رسید تا به ازای هر سهم 309 ریال سود خالص  برای سهامدارانش به ارمغان آورد .
در همین رابطه مدیر مالی شرکت توسعه بین المللی گردشگری پدیده شاندیز نیز در رابطه با صورت های مالی این شرکت تصریح کرد: نکته قابل توجه اینکه در جریان نقل و انتقال شرکت پدیده کیش از شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده به شرکت ابنیه و ساختمان شاندیز، ایرادی به بهای تمام شده برای شرکت مادر یعنی توسعه بین الملل وارد نیست، چون با توجه به ارزش روز دارایی ها، هزینه های انجام شده برای پروژه ، مجوزهای لازم و از همه مهم تر قیمت روز زمین های اختصاص یافته به این پروژه ، ارزشگذاری صورت گرفته است.
علیرضا شریفیان ادامه داد: در ضمن این ارزشگذاری توسط کارشناسان دادگستری در سال 1390 صورت گرفته است و واگذاری پدیده کیش از شرکت مادر به شرکت ابنیه و ساختمان، نمونه بارز یک انتقال درون گروهی می باشد که در تمامی شرکت هایی که دارای ساختار چند شرکتی و به صورت مجموعه ای هستند دیده می شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت ابنیه و ساختمان پدیده دارای فعالیت و ماهیت اصلی ساختمانی است افزود: از آنجایی که یکی از اصلی ترین پروژه های این شرکت یعنی پروژه شاندیز در حال ساخت است و درآمد عملیاتی خاصی را نمی توان برای شرکت متصور بود، در حال حاضر وجود جریان وجوه منفی چندان دور از ذهن نیست .
مدیر مالی شرکت توسعه بین المللی گردشگری پدیده شاندیز گفت: از طرف دیگر بابت انتقال پروژه کیش، مبلغی در حدود بیش از 4500 میلیارد ریال شرکت ابنیه به شرکت مادر بدهکار شده که همان طور که قبلا اشاره شد که یک انتقال درون گروهی بوده است، که در گزارش اصلاح شده شرکت ابنیه و ساختمان  نیز این اعداد و مبالغ بخاطر اینکه جریان نقد عملیاتی صورت نگرفته بوده است، در وجوه پرداختی بلند مدت در صورت جریان وجه نقد گزارشات آمده است، ضمن اینکه بهای روز پروژه کیش به مراتب بیش از مبلغ 4500 میلیارد ریال برآورد می شود، و اگر پروژه بر اساس امروز ارزشگذاری شود، خود گویای سالم تر بودن بیش از پیش این انتقال درون گروهی خواهد بود.
شریفیان یادآور شد: شرکت ابنیه و ساختمان پدیده کیش در کمتر از 6 روز غیرکاری اقدام به انتشار دو گزارش در سایت کدال نمود که گزارش دوم در واقع گزارش اصلاحی حسابرس بود و این نشان دهنده اهمیت و حساسیت مجموعه پدیده مبنی بر شفاف سازی هر چه بهتر و سریعتر در راستای حفظ منافع سهامداران است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه