۴۳ هزار میلیارد تومان توافقنامه سرمایه‌گذاری در کرمان به امضا رسید


43 هزار میلیارد تومان توافقنامه سرمایه‌گذاری در کرمان به امضا رسید

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به اینکه از طرح‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران حمایت ویژه می‌شود، گفت: تاکنون ۴۳ هزار میلیارد تومان توافقنامه سرمایه‌گذاری در سطح استان به امضا رسیده است.

محمدعلی توحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه تاکنون شش جلسه مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان کرمان تشکیل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دبیرخانه این کارگروه در معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری کرمان راه‌اندازی شده است تا از طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری حمایت و پشتیبانی کند.

فرماندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در تولید محصولاتی از قبیل خرما و پسته رتبه نخست کشور را دارد، افزود: البته این خطه در حوزه صنعت و معدن به بهشت معادن ایران شهرت دارد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در بخش معدن دارد.

توحیدی با اشاره به اینکه از آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون 43 هزار میلیارد تومان توافقنامه با واحدهای بزرگ اقتصادی و صنعتی برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان به امضا رسیده، بیان کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها در شهرستان کرمان خواهد بود که می‌تواند این شهرستان را که پیشانی استان محسوب می‌شود، به رشد و توسعه برساند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان کرمان با 45 هزار کیلومتر مترمربع مساحت و حدود 800 هزار نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهرستان استان است که وسعت آن از بسیاری از استان‌های کشور نیز وسیع‌تر است، گفت: در این شهرستان پول و ثروت فراوانی در دست مردم است، اما به دلایلی در داخل استان سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

فرماندار کرمان با بیان اینکه به سبب واقع شدن مرکز استان در شهرستان کرمان، امکان دسترسی سریع به همه ادارات و نهادها وجود دارد، تصریح کرد: این یک مزیت برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان محسوب می‌شود، زیرا در وقت و هزینه بسیار صرفه‌جویی می‌شود.

توحیدی با اشاره به اینکه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان کرمان  دارای اضلاع و ارکانی است، افزود: یکی از این اضلاع نمایندگان مردم در مجلس و دو ضلع دیگر آن را کارگزاران دولت و کارآفرینان تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تشکیل مثلث توسعه اقتصادی شهرستان کرمان حمایت و هدایت سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تشکیل مثلث توسعه، روند سرمایه‌گذاری در شهرستان کرمان رشد مناسبی داشته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon