وزارت کشور تمایلی به افزایش احزاب ندارد/ نمی‌خواهند کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شکل بگیرد

وزارت کشور تمایلی به افزایش احزاب ندارد/ نمی‌خواهند کمیسیون ماده 10 احزاب شکل بگیرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به زمان انتخاب ناظران جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مجلس گفت: وزارت کشور به این دلیل که نمی‌خواهد احزاب بیشتری در کشور شکل بگیرد، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را تشکیل نمی‌دهند.

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهار نظر وزیر کشور مبنی بر اینکه دلیل عدم برگزاری کمیسیون ماده 10 احزاب این است که نمایندگان باید اعضای جدید کمیسیون ماده 10 احزاب را معرفی کنند چرا که دوره نمایندگان قبلی در این کمیسیون تمام شده است، اظهار داشت: دوره نمایندگی نمایندگان در کمیسیون ماده 10 احزاب 2 سال است و دوره ما تمام شده است ولی مادامی که مجلس نفرات جدیدی را به عنوان ناظر در کمیسیون ماده 10 احزاب معرفی نکند، نمایندگان می‌توانند در این کمیسیون به کار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه معاون سیاسی وزیر کشور به عنوان دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب باید در جلسه حضور داشته باشد، تا زمانیکه شخصی برای این پست انتخاب نشود، این کمیسیون نیز تشکیل نخواهد شد. البته وزیر نیز می‌تواند این کمیسیون را تشکیل دهد و دو بار نیز درخواست کرد که کمیسیون ماده 10 احزاب تشکیل شود، اما به دلیل مشغله کاری وی جلسه را کنسل کرد.

این عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب به دلیل اتمام دوره نمایندگی در ناظران خود در این کمیسیون تعطیل نشده است بلکه به دلیل اینکه وزیر کشور نمی‌خواهد این کمیسیون را برگزار کند، تعطیل شده است.

بخشایش درباره انتخاب ناظران مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار داشت: هم‌اکنون بنده، آقای زاکانی و 2 نفر از نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ثبت نام کرده‌ایم و کمیسیون شوراها نیز اسامی این 4 نفر را به صحن علنی معرفی کرده‌اند و بعد از تعطیلات مجلس (هفته اول یا دوم شروع کار مجلس شورای اسلامی) انتخابات در صحن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون اسامی به هیئت رئیسه ارسال شده است و هیئت رئیسه مجلس باید زمان رأی گیری برای انتخاب ناظران جدید در کمیسیون ماده 10 احزاب را تعیین کند.

این عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در خصوص دلیل عدم شکل گیری کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: هم‌اکنون موضوع مجوزگیری ندا و احزاب دیگر مطرح است و وزارت کشور به این دلیل که نمی‌خواهد احزاب بیشتری در کشور شکل بگیرد، کمیسیون ماده 10 احزاب را تشکیل نمی‌دهند.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon