نمایش روابط ایران و بریتانیا در «چهارصدسال» عطارپور

نمایش روابط ایران و بریتانیا در «چهارصدسال» عطارپور

خبرگزاری تسنیم:مجموعه مستند «چهارصدسال» به کارگردانی ارد عطارپور با موضوع فراز و فرودهای روابط ایران و بریتانیا در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارد عطارپور کارگردان «چهارصد سال» درباره مضمون این اثر گفت: در این مجموعه به  فراز و فرودهای روابط ایران و بریتانیا در چهار سده گذشته پرداخته می شود.

وی افزود: رابطه دیپلماتیک ایران و انگلستان از دوران صفویه آغاز شده و تا کنون اوج و فوردهای بسیاری داشته است و این اوج و فرودهای بر روابط سیاسی ، تاریخی ، اقتصادی و اجتماعی دو کشور تاثیرات بسیاری گذاشته است که در این مجموعه این روند در قرون مختلف تا به امروز بررسی می شود .

این مستندساز اظهار داشت: ایران ، انگلستان و هند کشورهایی هستند که تصویربرداری این سریال مستند در آنجا انجام خواهد شد و در حال حاضر نیز پیش تولید این کار آغاز شده و به محض مهیا شدن شرایط تصویربرداری آغاز می شود.

وی در ادامه گفت: هر قسمت از این مجموعه دارای موضوعی جداگانه است و بحث نفت ، قراردادهای متعدد میان ایران  بریتانیا ، ماجرات هرات  و ماجراهایی دیگر از جمله موضوعاتی است که در قسمت های مختلف «چهارصد سال» به آنها پرداخته می شود.

عطار پور در پایان گفت: این مجموعه متشکل از دو بخش گفتار متن و تصویر است و در 15 قسمت 30 دقیقه ای تولید خواهد شد.
گفتنی است ارد عطارپور از مستندسازان برجسته سینمای ایران است و آثاری چون "تصویر گمشده"، "عاشورا در ابیانه"، "پرنیان"، "مریم"، "بر گیسوان بلقیس"، "صد و یک سال بلدیه"، "خلیج فارس" را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

" چهار صد سال" محصول گروه "ویژه و مستند" مرکز سیمافیلم است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل