برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارم/ حمله آمریکا به مواضع داعش در سوریه غیرقانونی است

برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارم/ حمله آمریکا به مواضع داعش در سوریه غیرقانونی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور در نشست مدیران ارشد رسانه‌های بین‌المللی در نیویورک حمله شب گذشته آمریکا به سوریه را خلاف مقررات بین‌المللی دانست.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در دیدار مدیران رسانه‌های آمریکایی در نیویورک، با تاکید بر اینکه سوریه بیشترین آزار را از سوی تروریست ها متحمل شده است، گفت: مرزهای سیاسی، تروریست‌ها را راضی نمی‌کند و هر کجا هستند مردم را آزار می‌دهند، قانون را زیر پا می‌گذارند، خودسری می‌کنند و برخوردهای وحشیانه‌ای با زنان و کودکان دارند که همه اینها غیرقابل تحمل است.

وی افزود: دولت و مردم سوریه خواهان رهایی از دست تروریست‌ها هستند، چرا که بیشترین آزار و صدمه را از این تروریست‌ها دیده‌اند.

رئیس‌جمهور این پرسش را مطرح کرد که آیا این رفتار تناقض‌آمیز نیست که کشوری می‌گوید من در سوریه می‌خواهم با یک گروه تروریستی بجنگم و از سوی دیگر علیه دولت مرکزی گروه‌های مسلح و تروریستی ایجاد می‌کند؟

روحانی گفت: این رفتار تناقض‌آمیز قابل درک نیست که کشوری بگوید من با تروریسم مبارزه می‌کنم و همزمان از لحاظ سیاسی به گروه‌های مخالف دولت مرکزی یک کشور کمک و حتی عده‌ای را در خارج از کشور آموزش دهد و برای مبارزه و جنگ با دولت مرکزی به آن کشور بفرستد. این کار حتما به موفقیت منجر نخواهد شد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به شبکه سی بی اس آمریکا در خصوص راه‌های مبارزه با تروریسم در سوریه، گفت: اول باید در این کشور ثبات برقرار شود و برقراری ثبات در سوریه بدون کمک به دولت مرکزی امکان‌پذیر نیست ولو اینکه نسبت به عملکرد این دولت انتقاداتی هم وجود داشته باشد.

روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه و حضور و رای مردم این کشور به دولت فعلی، خاطرنشان کرد: باید ریشه‌های تروریسم را خشکاند و زمینه بازگشت آوارگان سوری از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، عراق، اردن و لبنان را فراهم کرد تا این کشور امن و آرام شود.

به گزارش تسنیم، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری در صفحه شخصی خود نوشت است که روحانی در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های بین‌المللی در نیویورک گفته که برنامه‌‌ای برای دیدار با اوباما ندارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon