موضع ایران درباره توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن/ همکاری‌ منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم است

موضع ایران درباره توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن/ همکاری‌ منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور در تماس تلفنی رئیس‌جمهور افغانستان درباره امضای توافق امنیتی این کشور با بیان اینکه باید منافع مردم در اولویت باشد، گفت: همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری‌های قومی و مذهبی است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، "اشرف غنی احمدزی" رئیس‌جمهور افغانستان در تماس تلفنی، عید سعید قربان را به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و ملت ایران تبریک گفت.

در این مکالمه تلفنی که عصر یکشنبه انجام شد، طرفین با تأیید ضرورت حُسن همجواری، بر تداوم دوستی میان مردم ایران و افغانستان تأکید کردند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تأمین منافع مردم افغانستان شد.

وی با بیان مواضع کشورمان درباره امضای توافق امنیتی و ذکر این نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان دانست و گفت: همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری‌های قومی و مذهبی است.

رئیس‌جمهور با بیان ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهار امیدواری کرد تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی‌ها لطمه نزند.

روحانی در پایان برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان آرزوی توفیق، ثبات و امنیت کرد.

همچنین "اشرف غنی احمدزی" رئیس‌جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی، گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.

وی افزود: همانطور که مطرح کردید افراط‌گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها علیه آن اقدام کنیم.

رئیس‌جمهور افغانستان درباره دولت وحدت ملی در آن کشور اظهار داشت: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon