برای توافق هسته‌ای تا ۲۴ نوامبر زمان کافی وجود دارد/موافقت ترکیه با آموزش و تجهیز مخالفان سوریه

برای توافق هسته‌ای تا 24 نوامبر زمان کافی وجود دارد/موافقت ترکیه با آموزش و تجهیز مخالفان سوریه

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ترکیه آشکارا درباره استفاده از نیروی زمینی در جنگ با داعش صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای توافق هسته‌ای با ایران تا تاریخ 24 نوامبر (سوم آذرماه) زمان کافی وجود دارد.

خانم هارف با بیان اینکه «توافق به نفع همه است» اضافه کرد: «ما معتقدیم زمانی که باقی مانده برای حل و فصل مسائلی که ما داریم و رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای تا 24 نوامبر، کافی است.»

پیش از این عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران گفته بود گفت‌وگوهای بین ایران و گروه 1+5 ممکن است در صورت عدم توافق دو طرف یک بار دیگر تمدید شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه به مساله داعش و ائتلاف آمریکا برای مقابله با این گروه تروریستی پرداخت و گفت که ترکیه آشکارا درباره استفاده از نیروی زمینی در جنگ با داعش صحبت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما درباره زمینه‌هایی که معتقدیم ترکیه می‌تواند مشارکت بیشتری داشته باشد به خصوص در زمینه نظامی، صحبت کرده‌ایم و ترکیه موافقت کرده که در فعالیت‌های آموزشی و تجهیز کردن مخالفان میانه روی سوری مشارکت کند.

هارف در ادامه درباره استفاده از نیروی زمینی ارتش ترکیه در جنگ با داعش گفت: ترکیه آشکارا درباره استفاده از نیروی زمینی در جنگ علیه داعش صحبت کرده است. ما با آنها در باره اینکه این موضوع چه مفهومی می‌تواند داشته باشد گفت‌وگوهایی داشته‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: هفته آینده تیم برنامه ریزی وزارت دفاع به آنکارا سفری خواهد داشت تا برنامه ریزی در این باره ادامه یابد. این برنامه ریزی درباره حمایت از مخالفان میانه روی سوری است.

وی افزود: شرکای ما گفته‌اند که تعداد افراد غیرنظامی که در کوبانی باقی مانده‌اند اندک بوده و ما معتقدیم نیز که تعداد این افراد اندک هستند.

هارف اضافه کرد: دیروز و امروز 16 عملیات هوایی به شمال و جنوب کوبانی انجام داده‌ایم این حملات علاوه بر حملاتی است که هفته پیش انجام دادیم و سایت‌های آموزشی و انبارهای سلاح را هدف قرار دادیم.

وی با تاکید بر این موضوع که جنگ علیه داعش طولانی خواهد بود، در پاسخ به انتقادها درباره استراتژی علیه داعش گفت: این خیلی آسان است که فرمانده پشت صندلی نشین بوده و تنها به ارائه پیشنهاد اکتفا کرد. دیدگاه جامعی درباره آن چیزی که ما با آن مواجه هستیم و چگونه به مقابله با آن می‌پردازیم وجود ندارد. تلاش‌های طولانی مدت وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما معتقد نیستیم که داعش جنگ را متوقف خواهد کرد. ما می‌دانیم که به عنوان بخشی از این درگیری، جنگ شدید وجود خواهد داشت.

وی افزود: جنگ سختی در پیش خواهیم داشت و ما به آن متعهد بوده و شرکای ما نیز به آن متعهد هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: نیروهای امنیتی عراق در داخل و اطراف بغداد قدرتمند و تحت ارزیابی ثابت هستند اما تصویر در استان الانبار کاملا شفاف نیست.

هارف در دفاع از استراتژی آمریکا علیه داعش ضمن جامع توصیف کردن آن، گفت: این استراتژی فقط حملات هوایی و نیروی زمینی نیست و هیچ چیزی بین آن وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این موضوع که آیا آمریکا با ترکیه در اهداف اختلاف نظر دارد، گفت: همه ما در این باره که داعش باید شکست بخورد و اسد نباید حمکرانی کند توافق داریم. این کمپین درباره سابق است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان