برنامه عملیاتی وزارت صنعت برای اجرای اقتصاد مقاومتی به معاونت برنامه‌ریزی ارسال شد

برنامه عملیاتی وزارت صنعت برای اجرای اقتصاد مقاومتی به معاونت برنامه‌ریزی ارسال شد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت از ارائه برنامه عملیاتی وزارت صنعت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری خبر داد.

حسین ابویی مهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با وضعیت اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، رییس جمهور این سیاست‌ها را از طریق معاون اول خود به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

 وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی متناسب با وظایف خود برنامه‌هایی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری ارائه کردند، افزود: این برنامه‌ها نخست در معاونت برنامه ریزی بررسی شد و سپس در شورای اقتصاد مورد تصویب قرار گرفت و برای اقدامات بعدی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: پس از ابلاغ این برنامه‌ها به دستگاه‌ها، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری از وزارتخانه‌ها درخواست کرد تا علاوه بر برنامه‌های قبلی، برنامه‌های عملیاتی خود را از لحاظ کمی و کیفی و منابع مورد نیاز در قالب یک برنامه دیگر به این معاونت ارائه کنند.

ابویی با اشاره به اینکه در همین رابطه برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی طی روزهای اخیر به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری ارائه شده است، گفت: این برنامه‌ها باید به امضای وزیر، معاونین مرتبط هر دستگاه و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری برسد.

وی تصریح کرد: هر برنامه عملیاتی تعهدی است میان دستگاه‌های نظارتی و تأمین کننده بودجه (معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری) و مقام بالاتر دستگاه‌ها، به‌نحوی که پس از تصویب این برنامه دستگاه‌ها باید هر ماه یک گزارش از عملکرد خود را به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بیش از 8 ماه پیش از سوی مقام معظم رهبری به دستگاه‌ها ابلاغ شده و تا این لحظه هنوز برخی دستگاه‌ها حتی برنامه‌های عملیاتی خود را برای اجرای این سیاست‌ها مصوب و ابلاغ نکردند چه برسد به اینکه بخواهند این سیاست‌ها را اجرا کنند.

 انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه