پاکسازی «بیجی»/ تدابیر امنیتی ویژه در کربلا/ آزاد سازی الانبار طی یک ماه

پاکسازی «بیجی»/ تدابیر امنیتی ویژه در کربلا/ آزاد سازی الانبار طی یک ماه

خبرگزاری تسنیم: نیروهای ارتش عراق به همراهی نیروهای داوطلب مردمی پس از درگیری‌های شدید با عناصر داعش در شهرستان «بیجی» واقع در شمال تکریت وارد این شهر شدند و آن را از عناصر داعش پاکسازی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش با پشتیبانی گروه‌های داوطلب مردمی و با پشتیبانی نیروهای هوایی شهرستان بیجی در شمال تکریت را از وجود عناصر داعش پاکسازی کردند و پرچم عراق را بر فراز چندین دانشگاه این شهرستان بیمارستان و مرکز این شهر برافراشتند.

این شهرستان از چند روز پیش در محاصره کامل نیروهای ارتش و داوطلب مردمی بوده است.

این منبع گفت که نیروهای ارتش عراق درگیری‌های شدیدی با عناصر داعش در این شهرستان داشته‌اند و خسارت‌های فراوانی به آنها وارد کردند.

تروریست‌های داعش یک روز بعد از حمله به موصل دومین شهر بزرگ عراق، شهرستان بیجی و پالایشکاه این شهرستان را تصرف کردند.

پالایشگاه بیجی روزانه 300 هزار بشکه نفت تولید و فرآورده‌های نفتی مورد نیاز بیشتر استان‌های عراق را تامین می‌کند و منبع اصلی تولید برق در این کشور به حساب می‌آید.

3 روز عزای عمومی برای قربانیان قبیله «بو نمر»

شورای استانداری الانبار عراق امروز جمعه اعلام کرد که برای قربانیان «قبیله «بو نمر» که گروه تروریستی داعش آنها را در الرمادی اعدام کرده بود، سه روز عزای عموم اعلام کرده است.

افراد مسلح گروه تروریستی داعش بعد از ربودن 238 جوان عضو عشیره بونمر در غرب الرمادی در استان الانبار آنها را به بهانه مبارزه با داعش اعدام کردند.

افزایش اقدامات امنیتی پلیس کربلاء برای برقرار امنیت روز عاشورا

«غانم الحسینی» فرمانده پلیس شهر مقدس کربلا بر  ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تامین امنیت کامل برای زائران در روز عاشورای حسینی تاکید کرد.

وی افزود که نیروهای امنیتی این شهر تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را برای حمایت از شهر، اماکن مقدس و زائرانی که برای اجرای مراسم روز دهم عاشورا به کربلا وارد می شوند انجام داد است.

الحسینی گفت:  بازرسی به صورتی ویژه خواهد بود که در عین سرعت بخشیدن به کار زائران هرگونه راه نفوذی را که امکان دارد تروریست‌ها از آن استفاده کنند، خواهد بست.

وی افزود که پلیس حلقه امنیتی را در اطراف این شهر وسیعتر کرده است و عناصر امنیتی را همراه با تجهیزات پیشرفته کشف مواد منفجره در مزارع، بلندی‌ها، دشت‌ها و راه‌های روستایی واقع در حوزه استحفاظی پلیس این شهر، مستقر کرده است.

همچنین عناصر اطلاعاتی در شهرستان‌ها و در طول مرزهای این استان با استان‌های درگیر مستقر شده‌اند و تمام راه‌های منتهی به کربلا با دستگاه‌های بمب‌یاب بررسی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که شهر مقدس کربلا در 10 روز اول محرم شاهد حضور بیش از 10 میلیون زائر از داخل و خارج عراق باشد.

وزیر دفاع عراق: الانبار طی یک ماه آزاد خواهد شد

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق امروز جمعه (9 آبان) در نشست با جمعی از فرماندهان نظامی در پایگاه عین الاسد در استان الانبار گفت: نیروهای امنیتی و مبارزان عشایر این استان را طی یک ماه آینده آزاد می‌کنند.

به گفته صباح کرحوت رئیس شورای استانداری الانبار ، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق صبح امروز وارد پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار شد و به منظور پیگیری نقشه آزادسازی شهرستان هیت و کبیسه و فرات غربی از توابع الانبار  با تعدادی از فرماندهان امنیتی نشست داشت.

وی در ادامه گفت که العبیدی در این نشست اعلام کرد که عملیات آزاد سازی الانبار به ویژه مناطق غربی شامل راوه، الرطبة و نیز القائم یک ماه طول خواهد کشید.(جزئیات بیشتر)

پیروزهای ارتش بزرگ نمایی برخی‌ها در مورد قدرت داعش را آشکار کرد

عبد المهدی الکربلائی نماینده آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق ضمن تمجید از پیروزهای اخیر ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه خواستار آزادسازی مناطق بیشتری از این کشور شد.

وی افزود: پیروزی‌هایی که در مناطق جرف الصخر، العظیم، شمال تکریت، بیجی، محقق شده است، نوید بخش پیروزی در آینده‌ای نزدیک است.

نماینده سیستانی تاکید کرد که پیروزی‌های اخیر دروغ برخی‌ها  نسبت به بزرگنمایی قدرت تروریست‌ها را بر ملا کرد.(جزئیات بیشتر خبر)

پلیس دیالی: 60 درصد از توانایی‌های داعش نابود شده است

جمیل الشمری فرمانده پلیس دیالی امروز جمعه اعلام کرد که 60 درصد از توانایی های داعش در این استان نابود شده است.

وی افزود که نیروهای داوطلب مردمی در استان دیالی بعد از نبردهای شدید در چندین جبهه 60 درصد از توانایی‌های جنگی داعش را نابود کرده است.

3 کشته و 8 زخمی بر اثر انفجار در بغداد

یک منبع امنیتی در پلیس عراق اعلام کرد که امروز جمعه بر اثر انفجار یک بمب دست ساز در جنوب بغداد پایتخت عراق 3 نفر کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

این مبنع افزود که این بمب در کنار جاده در منطقه الیوسفیه واقع در جنوب پایتخت کار گذاشته شده بود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان