داعش حاصل ولایت طاغوت است

داعش حاصل ولایت طاغوت است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت الله برای اسلام عزت می‌سازد و جایی که ولایت طاغوت باشد حاصل آن می‌شود داعش.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، آیت الله محمدصادق حائری شیرازی در مراسم عزاداری روز عاشورا که در مسجد جامع امام سجاد(ع) شهرک رضویه تهران برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: قبل از خلقت انسان خداوند به فرشتگان فرمود بنا دارم در زمین خلیفه‌ای قرار دهم، ملائکه گفتند می‌خواهی کسانی را بیاوری که خونریزی و فسادکنند، خداوند فرمود شما از آنچه من می‌دانم بی‌اطلاع هستید.

وی افزود: ملائکه معتقد بودند که در فضای فساد و خون ریزی عبادت و اطاعت انجام نمی‌شود، در حالی که خداوند فرمود: عبادتی که در فضای فساد صورت می‌گیرد خیلی با ارزش‌تر از عبادتی است که در محیط پاکی و طهارت انجام شود وهرچه محیط ناپاک‌تر باشد قیمت عبادت بالا‌تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند رحمت بلند مرتبه‌ای دارد به نام رحمت رحیمی و یک رحمت واسعه و همه جانبه دارد که به رحمت رحمانی و امانتی پروردگار معروف است.

وی گفت: رحمت رحیمی، گرفتنی و رحمت رحمانی، عطا کردنی است مانند جوانی، شهرت، آبرو و ثروت خود را در راه رضای خدا خرج کند خداوند به او عنایتی می‌کند که به این رحمت، رحیمی می‌گویند، بسم الله الرحمن الرحیم به همین معناست.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به قصد خداوند از خلقت انسان، بیان کرد: خداوند انسان را به وجود آورد تا از خزانه رحمت رحیمی فوق العاده استفاده کند و این رحمت خریدنی بوده و رایگان نیست، آن رحمتی که به انسان عطا می‌شود رحمت رحمانی خداوند است.

وی افزود: خداوند برای اینکه این رحمت از خزانه غیب او جاری شود و اهلی باشند که از آن استفاده کنند در انسان جهل را قرار دادو این جهل فساد و خونریزی را به وجود آورده و اگر انسان بخواهد در چنین محیطی رحمت خداوند بر او سرازیر شود باید در این محیط استقامت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: خداوند هرکس را که دوست می‌دارد به بلا گرفتار می‌کند، اگر صبر کرد او را پاک کرده واگر راضی شد او را برگزیده می‌کند چون مقام رضا از مقام صبر بالا‌تر است.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) دید که امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده، کسی نمی‌تواند جلوی ظلم را بگیرد و اشرار برمردم حاکم شدند به همین خاطر قیام کرد.

آیت‌الله حائری شیرازی بیان کرد: اما حسین کار بزرگی را در عاشورا انجام داد، بزرگی کار او به خاطر شهدایی که در روز عاشورا داد، نیست بلکه کار مهم حضرت این بود که عملی انجام داد که وقتی این عمل را تفسیر کنیم همانند عاشورا تاثیرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: روضه امام حسین (ع) ایمان را زنده می‌کند، روضه امام حسین (ع) هنر عاشورا است و مرده را زنده می‌کند وقتی خاطرات عاشورا را نقل می‌کنند کار عاشورا را می‌کند و این مداحی‌ها و اشک‌ها جان‌ها را منقلب می‌کند.

وی با اشاره به مسئله ولایت افزود: اسلام جز ولایت هیچ نیست و حلال و حرام قوانین و شروع اسلام است، نماز با ولایت الله قرب می‌آورد.

آیت‌الله حائری شیرازی بیان کرد: فرق نماز حضرت عباس(ع) با نماز ابن سعد این است که حضرت عباس(ع) نماز با ولایت الله خوانده و ابن سعد نماز با ولایت طاغوت خوانده است.

وی با اشاره به مسئله ولایت الله عنوان کرد: ولایت الله برای اسلام عزت درست می‌کند و جایی که ولایت طاغوت باشد حاصل آن می‌شود داعش.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عزاداری و اشک‌هایی که تحت ولایت الله باشد در آخرت به داد انسان می‌رسد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon