اجرای قانون استخدام مربیان پیش دبستانی فعلا مسکوت مانده است

اجرای قانون استخدام مربیان پیش دبستانی فعلا مسکوت مانده است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مسکوت ماندن اجرای قانون استخدام مربیان پیش دبستانی گفت: می‌توان با رعایت ملاحظاتی در مناطق محروم از این نیروها بهره گرفت.

قاسم جعفری،سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی درخصوص برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اظهار داشت: برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی به رویه اجرایی دولت بستگی دارد.

وی افزود: دولت به استناد بخشی از مواد قانونی عنوان می کند به ازای هر 3 نفر که از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند می‌توان یک نفر را استخدام کرد و در طول سال‌های گذشته بیش از این تعداد به آموزش و پرورش مجوز استخدام اعطا شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش با مازاد نیرو در شهرهای بزرگ مواجه است و همین مسئله استخدام مربیان پیش دبستانی را دچار مشکل  کرده است اما باید توجه داشت که در مناطق محروم نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم بنابراین می‌توان با رعایت ملاحظاتی همچون نیاز مناطق محروم از مربیان پیش دبستانی برای جبران کمبود نیرو استفاده کرد.

جعفری گفت: ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس اشاره می‌کند که اگر یک دستگاه اجرایی بخشی از قانون را اجرا نکند می‌‌توان از این دستگاه به قوه قضاییه شکایت کرد، موضوع شکایت از آموزش و پرورش به قوه قضاییه توسط تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شد اما فعلا این موضوع در دستور کار نیست.

وی عنوان کرد: با توجه به موارد مطرح شده از سوی دولت، برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی فعلا مسکوت مانده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon