۱۰ هزار دانشجوی جدید در کشورجذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

10 هزار دانشجوی جدید در کشورجذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور از جذب ۱۰ هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشجویان از طریق آزمون سراسری سال ۹۳ سازمان سنجش پذیرفته و از بهمن امسال می‌توانند در ۱۴ رشته این دانشگاه تحصیل کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمود مهر محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: بیش از 65 هزار دانشجو در پردیس‌های دانشگاه‌ فرهنگیان در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 هزار معلم و فرهنگی شاغل، در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه فرهنگیان کشور  مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: 45 هزار دانشجو نیز در 14 رشته مقطع کارشناسی پیوسته پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان کشور تحصیل می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش در اظهارات مختلف خود درباره دانشگاه فرهنگیان، همواره این دانشگاه را یک سازمان استراتژیک دانسته و از نقش کلیدی آن در تربیت نیروی انسانی این وزارت‌خانه سخن به میان آورده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به روند پذیرش دانشجویان در این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجویان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، از طریق آزمون سراسری وارد آن می‌شوند.

مهر محمدی با اشاره به اینکه باید نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان تأمین شود عنوان کرد: دانشجویان این دانشگاه، پس از گذراندن دوره‌های تربیت‌معلم پیش از خدمت به معلمان کشور ملحق می‌شوند.

وی با اشاره به کلنگ زنی ساخت 10 پردیس دانشگاه فرهنگیان در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: نوسازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی از مهمترین اهداف احداث این پردیس‌ها در دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور ابراز امیدواری کرد که این پردیس‌ها ظرف مدت دو تا سه‌ساله آینده به بهره‌برداری برسند.

وزیر آموزش و پرورش نیز پیش‌ از این در اظهارات خود، سخنانی درباره کمبود فضای آموزشی پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی فرهنگیان در برخی استان‌های کشور بیان کرده بود.

فانی پیش از این از ارسال دستورالعملی برای مدیران کل آموزش و پرورش کشور خبر داده بود که بر اساس آن مدارس و مراکز آموزشی بدون استفاده آموزش و پرورش در همه استان‌های کشور به منظور تربیت معلم در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گرفت.

استان سمنان حدود یک هزار فضای آموزشی دارد که 50 درصد آن تخریبی و 20 درصد آن نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بارها توجه جدی مسئولان را به بازسازی و نوسازی مدارس این استان خواستار شده بود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon