فیلم‌های کمتر دیده شده تسنیم از شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی

فیلم‌های کمتر دیده شده تسنیم از شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی

خبرگزاری تسنیم: موشک‌های ایران با بهره‌مندی از دقت بالا، قدرت تخریب فوق‌العاده و توانایی مورد اصابت قرار دادن اهداف دور دست و نیز بهره‌گیری از به‌روز ترین و پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا، به کابوس وحشت صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، قدرت موشکی ایران، یکی از تعیین‌کننده ترین مولفه‌های بازدارندگی دفاعی کشور محسوب می‌شود که به جرات می‌توان گفت خواب آمریکایی‌ها و به‌خصوص صهیونیست‌ها را سال‌هاست که پریشان کرده است.

موشک‌های ایران با بهره‌مندی از دقت بالا، قدرت تخریب فوق‌العاده و توانایی مورد اصابت قرار دادن اهداف دور دست و نیز بهره‌گیری از به‌روز ترین و پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا، قدرت دفاعی فوق تصوری را برای نیرو‌های مسلح ایران فراهم آورده است.

آنچه در پی می‌آید، نمایش تنها گوشه‌ای از اقتدار موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است:

زلزله‌ زلزال‌ها + فیلم

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست خبری خود در شهریور ماه 1391 اعلام کرد دقت راکت‌های 300کیلومتری زلزال به به زیر 50متر رسیده است.

راکت سوخت جامد زلزال، شناخته‌شده ترین، دوربردترین و مخرب ترین سلاح راکتی ایران است که در اوایل دهه 70 ساخته شد و از آن به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران نام برده می شود.

دستیابی به راکت های سوخت جامد کوتاه برد، یکی از اهداف اولیه برنامه موشکی کشورمان از اواسط جنگ تحمیلی بوده که گفته می شود در این راستا اولین راکت از این نوع با برد 170 کیلومتر آزمایش شده و بعدها از لحاظ برد و محموله جنگی، در چند نسل توسعه یافته است.

برای اولین بار، در رزمایش پیامبر اعظم6 بود که این راکتها از روی لانچرهای 3تایی شلیک شد که این امر شلیک تعداد بیشتری از موشک‌های زلزال در مدت زمان کم را امکان‌پذیر کرده و موجب می‌شود تا تعداد موشک‌های بیشتری برای پرتاب در آنِ واحد آماده شوند.

اما در جریان بازدید 2ساعته فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، که در اردیبهشت سال جاری صورت گرفت، موشک «زلزال بارشی» نیز رونمایی شد و برای اولین بار به نمایش درآمد.

30 بمب 17 کیلویی در موشک زلزال بارشی بکارگرفته شده که این بمبها در فاصله نزدیک به زمین پخش می‌شود و برای زدن باند فرودگاه و تجهیزات پخش شده روی زمین مناسب است.

حالا با نصب سر جنگی های بارانی بر روی موشک زلزال که در بازدید رهبری به نمایش درآمد، این موشک که بنا بر اعلام قبلی، به لحاظ دقت در انهدام اهداف نیز ارتقاء چشمگیری یافته، توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را به دست آورده است.

این نوع کلاهک محوطه نسبتاً گسترده‌ای را در زمان فرود مورد اصابت قرار می‌دهد.

در حقیقت کلاهک بارانی برای انهدام یک هدف واحد طراحی نشده بلکه برای آسیب رسانی به محوطه ای از اهداف پراکنده استفاده می‌شود.
بنا بر گفته یکی از فرماندهان نیروی هوافضای سپاه، موشک «زلزال بارشی» هم از لحاظ عملیاتی و هم به لحاظ اقتصادی با 36 راکت زلزال برابری می‌کند.

راکت های زلزال به لطف بهره مندی از پرتابگرهای تمام متحرک و نیمه متحرک امکان شلیک از هر نقطه ای را دارند.

 

 

فیلم شلیک انبوه موشک‌های بالستیک ایرانی

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon