همه دلایل افزایش ۱۲ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر فاز ۱۱

همه دلایل افزایش 12 میلیون تومانی قیمت مسکن مهر فاز 11

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت عمران پردیس با تشریح ۳ دلیل افزایش ۱۲ میلیون تومانی قیمت مسکن مهر فاز ۱۱ این شهر گفت: به دنبال این هستیم تا دولت و مجلس موضوع افزایش قیمت را برطرف کنند و فشاری به متقاضیان وارد نشود.

حسن ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: افزایش 12 میلیون تومانی مسکن مهر فاز 11 به دلیل مصوبه دولت گذشته به تاریخ 20 اردیبهشت 92 به شماره 47060 است که بر اساس آن اجازه داده شد پروژه‌های زیربنایی و روبنایی از آورده متقاضیان تامین شود.

وی تصریح کرد: دلیل دیگر این افزایش مربوط به دستورالعمل‌های سه گانه افزایش قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی است که پیش از این اعمال نشده بود. دستورالعمل‌های یک و دو در دولت دهم و دستورالعمل شماره 3 نیز مربوط به دولت یازدهم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: دلیل سوم نیز افزایش هزینه انشعابات پروژه‌های مسکن مهر است که قیمت آنها خیلی تفاوت پیدا کرده است.

ضرورت پیش‌بینی یک اعتبار ویژه برای مسکن مهر

مدیرعامل شرکت عمران پردیس خاطرنشان کرد: ما در بحث مسکن مهر دو محل تامین آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی داریم که یا باید برای مواردی که در پردیس استثناست از آورده مردم برای ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی استفاده شده است، یک اعتبار ویژه دیده شود.

ولی‌پور ادامه داد: تا این موضوع به‌صورت خاص ببینند که رقم آورده متقاضیان را در مقایسه با سایر شهرها افزایش ناگهانی داشت.

به گزارش تسنیم، نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در یکسال و چند ماه اخیر با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی پول انشعابات پروژه‌های مسکن مهر را به‌صورت کامل پرداخت کرده بر پایبندی  وزارت نیرو به تعهداتش در این زمینه تاکید کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در این‌باره گفت:«ما همه -پول انشعاب- را پرداخت نکرده‌ایم، بعضی‌ها را داده‌ایم و بعضی‌ها را نداده‌ایم. هزینه انشعابات به‌طور کامل پرداخت نشده البته قسمت اعظم آن پرداخت شده است.»

ولی‌پور افزود: دیروز هم در جلسه با نمایندگان کمیسیون عمران مجلس به نمایندگان گفتم در سال 93 مسکن مهر افزایش نیافته و همه افزایش قیمت‌ها مربوط به سال‌های گذشته است. از آورده مردم در مسیرهای خدمات زیربنایی و روبنای هزینه شده است.

وی بیان این‌که مدیرعامل وقت بر اساس مصوبه هیات دولت قبل عمل کرده است، بیان کرد: بر این اساس قراردادهایی در بحث خدمات زیربنایی، روبنایی، تقاطع، تونل، مخازن و... منعقد و منابع آن از این محل -آورده متقاضیان- تامین شده است.

وی با بیان این‌که در قراردادهای جدید مسکن مهر یک ریال از آورده متقاضیان صرف خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر نشده است، افزود: به‌دنبال حل مشکلات خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر از طریق مجلس و دولت هستیم تا به متقاضیان فشاری وارد نشود.

به گفته وی، امسال هزینه خدمات روبنایی مانند مدرسه، درمانگاه و کلانتری توسط شرکت عمران و از محل تهاتر تامین شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه