حماس: به‌دنبال تقویت مناسبات تاریخی خود با جمهوری اسلامی ایران هستیم

حماس: به‌دنبال تقویت مناسبات تاریخی خود با جمهوری اسلامی ایران هستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت جنبش مقاومت اسلامی "حماس" که در تهران به سر می‌برد، گفت: سفر این هیئت به جمهوری اسلامی ایران در راستای لزوم بسیج ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های امت اسلام برای حمایت از ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد نصر» رئیس هیئت جنبش مقاومت اسلامی "حماس" که در تهران به سر می‌برد، گفت: سفر این هیئت به جمهوری اسلامی ایران در راستای لزوم بسیج ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های امت اسلام برای حمایت از ملت فلسطین و آرمان عادلانه و مقاومت سلحشورانه این ملت صورت می‌گیرد.

"محمد نصر" در گفت‌وگوی ویژه با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در تهران تصریح کرد: حماس نسبت به تقویت روابط تاریخی و دیرینه خود با ایران علاقه وافر و اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان ساخت: دلیل این مسئله به درک عمیق طرفین از اهمیت همکاری و ارتباط و رایزنی و تلاش جدی برای عبور از شرایط حساس کنونی امت و منطقه برای خدمت به آرمان فلسطین و مصالح امت اسلام برمی‌گردد.

محمد نصر تأکید کرد که هیئت حماس در این سفر با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و تحولات قدس و مسجد الاقصی، بازتاب جنگ غزه، محاصره ظالمانه نوار غزه و بسته شدن گذرگاه‌های نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

هیئت بلندپایه "حماس" روز گذشته (17 آذر) وارد تهران شد.

این هیئت که ریاست آن را محمد نصر عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی به‌عهده دارد، متشکل از ماهر عبید و احمد جمال عیسی از اعضای دفتر سیاسی حماس و اسامه حمدان مسئول روابط بین الملل این جنبش است.

سفر هیئت حماس به تهران دو روز به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان