خدمت‌رسانی ۷ هزار تیم امدادی و پلیس به زائران اربعین حسینی در هنگام بازگشت از کربلا


خدمت‌رسانی 7 هزار تیم امدادی و پلیس به زائران اربعین حسینی در هنگام بازگشت از کربلا

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور ناجا از خدمت‌رسانی ۳۱ هزار نیروی امدادی و پلیس در قالب ۷ هزار تیم به زائران ایرانی اربعین حسینی در هنگام بازگشت از کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار اسکندر مومنی در رزمایش ترافیک طرح زمستانی سال 93، گفت: از زمستان سال گذشته تاکنون با همت و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها حدود یک هزار نفر از آمار کشته‌های حوادث ترافیکی کاهش یافته است که این مسئله نشان دهنده تلاش تمامی دستگاه‌ها در این طرح است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه از امروز طرح زمستانی و طرح ترافیکی ویژه اربعین آغاز می‌شود،گفت: با توجه به استقبال بی‌سابقه ملت ایران از مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی قرارگاه ترافیکی اربعین در تقویم سالانه همه دستگاه‌ها قرار می‌گیرد که امسال کار خود را در مرز مهران آغاز کرده است.

سردار مومنی یادآور شد: در این قرارگاه 31 هزارنفر در قالب 7 هزار تیم امدادی، پلیس، اورژانس، راهداری و امدادخودرو شرکت دارند.

وی همچنین به‌ آغاز طرح ترافیکی زمستانه اشاره کرد و گفت: این طرح از امروز در 28 استان کشور و 110 نقطه و گردنه برف‌گیر اجرا خواهد شد. در این طرح 236 هزار نفر از نیروهای امدادی، پلیس و اورژانس در قالب 39 هزار تیم ثابت و سیار به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: تفاوت طرح زمستانی و تابستانی در این است که در طرح تابستانی حجم سفر بسیار بالاست اما در طرح زمستانی حجم سفر پایین اما مخاطرات سفر بسیار زیاد است و شرایط ناپایدار جوی و انسداد معابر می‌تواند در صورت نداشتن آمادگی خطرساز باشد.

سردار مومنی با بیان اینکه بدون همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف با یکدیگر و همچنین مردم کاهش تلفات سفرها و مخاطرات امکانپذیر نیست، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم در سفرهای زمستانه سرعت مطمئنه را لحاظ کنند و تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: هر چند تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای از 28 هزار به 17 هزار نفر کاهش یافته اما همچنان این رقم بالاست و امیدواریم سال آینده نیز شاهد کاهش تعداد کشته‌های حوادث رانندگی باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon