ایران ۲۰.۵ میلیون تن غله تولید کرد

ایران 20.5 میلیون تن غله تولید کرد

خبرگزاری تسنیم: فائو در جدیدترین گزارش خود کل تولید غلات ایران در سال ۲۰۱۴ را ۲۰.۵ میلیون تن اعلام و از کاهش یک میلیون تنی تولید گندم ایران طی این سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ فائو در آخرین گزارش از سلسله گزارش های «دورنمای محصولات و وضعیت غذایی» در سال 2014، کل تولید غلات ایران طی این سال را 20.5 میلیون تن اعلام کرد.

تولید غلات ایران در سال زراعی 2014 که اول مهر به پایان رسیده با کاهش 900 هزار تنی نسبت به سال زراعی قبل مواجه شده است . بر اساس برآوردهای فائو در سال زراعی 2013 بالغ بر 21.4 میلیون تن غلات در ایران تولید شده بود.

بر اساس این گزارش، ایران امسال 13 میلیون تن گندم تولید کرده است. تولید گندم ایران در این سال نسبت به سال قبل یک میلیون تن کاهش داشته است.

تولید شلتوک برنج ایران نیز امسال 100 هزار تن افزایش یافته و از 2.9 میلیون تن در سال گذشته به 3 میلیون تن طی امسال رسیده است.

تولید سایر غلات بدون تغییر نسبت به سال قبل در سطح 4.5 میلیون تن باقی مانده است.

بر اساس برآوردهای فائو ذخایر غلات ایران در سال جاری یک میلیون تن افزایش یافته و به 7.6 میلیون تن رسیده است. پیش بینی شده است ذخایر غلات ایران در سال 2015 به 8.7 میلیون تن افزایش یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه