کوبا به موضع روسیه در قبال فشارهای غرب علاقمند است

کوبا به موضع روسیه در قبال فشارهای غرب علاقمند است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کوبا به موضع مسکو در قبال فشارهای کشورهای غربی علاقمند است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، دیمتری راگوزین معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه پس از دیدار با رائول کاسترو رهبر کوبا در شهر هاوانا در جمع خبرنگاران تصریح کرد که " دوستان کوبایی ما به موضع ما در قبال فشارهایی که از جانب غرب بر روسیه وارد می شود، علاقمند هستند."

بر اساس این گزارش وی در ادامه گفت: برای کوبایی ها این مساله مهمترین چیز است که به روسیه اطمینان دهند که موضع آنها در قبال مسائل مهمی از جمله کریمه ، ارتقای تمامیت ارضی و استقلال تغییر نکرده است.

وی افزود: کوبا در ازای قول های آمریکا حاضر نیست دست از اصول خود بردارد. این بدان معناست که کوبا حاضر نیست در قبال قول های واشنگتن از مواضع خود کوتاه بیاید ، قول هایی که فعلا تنها در حد صحبت های شفاهی از سوی واشنگتن بوده است. 

راگوزین تاکید کرد: این طرف کوبایی نیست که ابتدا باید موانع را برطرف کند بلکه طرف آمریکایی باید آغاز کننده باشد. وی در ادامه مذاکرات خود با کاسترو را مفید ارزیابی کرد و گفت: این مذاکراتی بسیار عمیق و صادقانه بوده است.

باراک اوباما و رائول کاسترو  رؤسای جمهور آمریکا و کوبا اخیرا طی سخنرانی‌هایی که به طور همزمان برگزار شد از عادی شدن روابط میان دو کشور خبر دادند.

اوباما در سخنان خود تاکید کرد که سیاست انزوای کوبا طی 50 سال گذشته جواب نداده و تحریم‌ها تاثیر اندکی بر این کشور داشته است.

رائول کاسترو نیز در سخنان خود گفت که تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا باید پایان یابد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان