حجت‌الاسلام رئیسی: با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی وجود ندارد

حجت‌الاسلام رئیسی: با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: دادستان کل کشور گفت: فقه برای تمامی سوالات به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است و ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در هشتمین شب مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ولایت فقیه یعنی ولایت دین شناسی که جامعه را به سمت باورهای الهی سوق داده و اخلاق کریمه ایجاد کرده و احکام فقهی و باید و نبایدهای آن را اجرا کند.

وی با تأکید بر اینکه فقه جعفری پویا است، ادامه داد: فقه برای تمامی سوالات به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است. ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.

دادستان کل کشور گفت: همه فقها مورد احترام هستند و رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیه جامع الشرایط، نسبت به مسائل پیش آمده و روز دنیا بر اساس اجتهاد مبتنی بر اصول، پاسخ شرعی را ارائه می فرمایند.

حجت الاسلام رئیسی تأکید کرد: برخی ها معتقدند دین نمی تواند انسان ها را اداره کند، اما ما معتقدیم دین پاسخگوی زندگی انسان ها است و می تواند تمام ابعاد زندگی انسان در همه زمینه ها را اداره کند.

وی گفت: خداوند در قرآن نام امت را برای جامعه انسان ها نامگذاری می کند که این امت دارای عناصر حرکت، پویایی، هدف دار بودن و امام و مقتدا است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امام امت از مجموعه سرمایه های مادی و انسانی که برای امت وجود دارد، بهره می گیرد تا امت را به سمت مقصود اش که خدایی شدن است، نزدیک کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon