عابدینی: وزیر ورزش نظرش را داده اما ما با سند حرف می‌زنیم

عابدینی: وزیر ورزش نظرش را داده اما ما با سند حرف می‌زنیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال گفت: به احتمال زیاد بحث بررسی بودجه به جلسه مجمع ۶ دی فدراسیون نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر عابدینی بعد از جلسه کمیته بررسی صورت‌های مالی و بودجه فدراسیون فوتبال گفت: جلسه امروز به شرکت‌های زیرمجموعه فدراسیون بویژه افق سبز اختصاص داشت که مدیرعامل این شرکت در جلسه حاضر شد و اسناد و مدارک مربوط به نوع ثبت، ارتباط این شرکت با فدراسیون، چگونگی هزینه و نوع قرارداد آن با اشخاص حقیقی و حقوقی را اعلام کرد.

وی افزود: بخش دیگر این جلسه به بررسی تنخواه‌های خارج از کشور اختصاص داشت و اینکه ببینیم زمانی که یک نفر خارج از کشور می‌رفته تا چه اندازه هزینه کرده و اگر بدهی دارد چه اندازه است و آن بدهی پرداخت شده  یا نه. به این نتیجه رسیدیم اشخاصی که در سال 91،92 تنخواه در اختیار داشتند اگر در آن سال بدهی داشته‌اند در ادامه آن را پرداخت کرده‌اند. 

عابدینی در توضیح بررسی وضعیت دو شرکت افق سبز و ایفا خاطرنشان کرد: به این دلیل که سازمان لیگ و باشگاه‌ها به اضافه این دو شرکت بودجه تلفیقی دارند و این بودجه منبع درآمد فدراسیون فوتبال است، از سازمان لیگ اسناد و مدارک خواسته شد. 

وی ادامه داد: درباره حََکَم بودن اساسنامه بر اقدامات فدراسیون هم تحقیق کردیم تا ببینیم همه کارها به درستی انجام شده یا آنکه اشتباهی هم وجود داشته است. 

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال یادآور شد: بررسی‌های خود را در سه بُعد انجام دادیم. در بُعد ساختار که ببینیم نقاط ضعف و قوت کجا بوده و همچنین در بخش ارتباطات مالی و بخش سوم سیستم قوانین و مقررات براساس آئین‌نامه و اساسنامه فدراسیون تا هر جا که تنگنایی وجود داشته اصلاح شود. 

عابدینی تاکید کرد: معتقدیم باید ارتباط میان مجمع و هیئت رئیسه به گونه‌ای باشد که مجمع به هیئت رئیسه اعتماد داشته و بخشی از اختیاراتش را به هیئت رئیسه واگذار کند تا برای تصمیم‌گیری در مورد مسائل مختلف دائم مشکل تشکیل مجمع را نداشته باشیم. 

وی درباره برگزاری مجمع گفت: مجمع در زمان خودش که 6 دی‌ماه است برگزار می‌شود اما بعید است موضوع بودجه به این مجمع برسد. برای همین ما درخواست خواهیم کرد دستور جلسه مجمع را تغییر دهند و از مجمع درخواست می‌کنیم اجازه دهند بودجه سال 92،93 را به صورت اجمالی و بودجه 91،92 را به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم. 

عابدینی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه وزیر ورزش گفته یک خزانه‌دار درآمد میلیاردی از سفرهای خود داشته، گفت: کسانی که از بیرون صحبت می‌کنند نظر خودشان را می‌دهند اما ما با اسناد صحبت می‌کنیم. اینکه دیگران چه حرفی زده‌اند را یک مسئله دیگر می‌دانیم و به آن کاری نداریم اما خودمان به صورت دقیق مسائل مالی را برطرف خواهیم کرد و هر جا به مشکلی بخوریم حتما آن را پیگیری و تلاش خواهیم کرد با راه حل منطقی آن مشکل برطرف شود. 

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا روز چهارشنبه هفته جاری به جمع بندی برسیم اما این کار بسیار بعید است. بودجه 91،92 هم در دستور کار ما قرار دارد که بسیار گسترده است. ضمن آنکه سازمان لیگ هم صورت‌های مالی خود را در اختیار ما قرار نداده است در حالی که قرار بود این کار امروز انجام شود. 

رئیس کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات قنبرزاده مبنی بر اینکه ابهامات در فدراسیون فوتبال زیاد است، یادآور شد: قطعا رسانه‌ها و مردم پیگیر این ابهامات هستند اما بحث ابهام از تخلف جداست و ما باید این مسائل را بررسی کنیم. زمانی که این ابهام‌ها برطرف شود آن وقت شفاف‌سازی صورت گرفته است چرا که ابهام گاهی به معنای عدم درک مشترک از یک موضوع است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon